- Jeroen28 mei 2025 om 10:47
Goedemorgen,
Ik heb ongeveer een half jaar geleden dit bultje ontdekt op mijn penis. Het doet geen pijn oid en jeukt ook niet. Nu ben ik bang dat dit hpv is. Ziet dit eruit als een wrat? Of iets in die richting?
7 reactiesReagerenJeroen28 mei 2025 om 10:49Jeroen28 mei 2025 om 10:50Anoniem28 mei 2025 om 11:51Dit is geen wrat. Het kan een verheven talgklier of haarzakje zijn.
ReagerenJeroen28 mei 2025 om 12:47Dus ik hoef me hier verder geen zorgen over te maken?
ReagerenAnoniem28 mei 2025 om 14:05Inderdaad. Ik zou niet weten waarom.
Het lijkt het meest op Fordyce spots, dat zijn talgklieren die iets verheven zijn. Volledig onschuldig.
Als het nou groter wordt of een ruw of grillig uiterlijk krijgt dan zou ik ermee naar de huisarts gaan.
Zeker niet zelf elke dag gaan controleren of eraan zitten of wat dan ook, want dan krijg je vanzelf wel klachten.
ReagerenJeroen11 augustus 2025 om 22:21Hallo,
Ben ik weer. Heb helaas nog steeds het bultje? Gaat dit ooit weg? Soms is het bultje een stuk kleiner dan andere dagen ik snap niet meer wat het nu is? Ik ben nog steeds bang dat het een wrat is of iets van een soa? Ik heb namelijk vorig jaar sex gehad onbeschermd waar ik spijt van heb. Sindsdien alle soa testen negatief alleen dit kan je dus niet testen. En aangezien dit opgedoken is voor me gevoel na de sex? Wat kan dit dan zijn? Is het nu puur mijn gedachten wat speelt? Of is er daadwerkelijk iets aan de hand?
ReagerenAnoniem12 augustus 2025 om 06:19Mijn reactie van 28 mei wordt niet anders.
Reageren
Bij twijfel moet je ermee naar de huisarts gaan.