Zoeken Vraag het forum

Is dit er een

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jurgen

Want dan

Kan

Ik asymptomatisch zijn en het evt doorgeven…

Jurgen

Dus iemand kan van mij echt geen herpes symptomatisch krijgen als sluitstuk hé!

Reageren
    John (moderator)

Nee, want je hebt geen herpes.
    Probeer het nou te laten rusten. Anders moet ik je nog gaan adviseren om met een psycholoog te gaan praten

Reageren
    Jurgen

Ok, dank je, je hebt gelijk ?

Reageren
    Jurgen

en dat kan toch geen furunkel(tje) zijn geweest? Omdat dat ook als atypische verschijning van herpes lijkt voor te komen. Was. ook binnen die twaalf dagen?

Reageren
    Jurgen

volgens rivm…

Reageren
    John (moderator)

Het lijkt me echt beter om met die irreële angst naar een psycholoog te gaan. Je bent er nou al 1,5 maand me bezig
    Het was toch echt een pukkeltje

Reageren
    Jurgen

zal je raad opvolgen.

Reageren
    joren

Ik heb de hele conversatie hierboven gelezen.

Als iemand soms een koortslip heeft (symptomatisch dan?, wat is dan asymptomatisch?), maar op moment van besmetting niet (en periode ervoor en erna ook niet).

die besmet (zonder symptomen) bv. mij met herpes? Ik heb geen klachten…

Kan ik dan iemand anders besmetten?

Reageren
    joren

Ik bedoel bovenste vraag van mond naar penis.

Reageren
    joren

Want John schrijft ergens dat er enkel overdracht is als er daadwerkelijk een koortslip is.

Reageren
    John (moderator)

Een koortslip is doorgaans alleen besmettelijk als er symptomen (blaasjes) zijn. Dat komt omdat het een ander virustype is dan het type dat herpes genitalis veroorzaakt. Dit kan wel worden overgedragen als er geen symptomen (asymptomatisch) zijn

Reageren
    Joren

Dan zou die al type 2 in de mond moeten hebben? En dat zonder symptomen kan dan wel

Reageren
    Joren

Dus overdracht naar mij asymptomatisch door ge pijpt te worden kan dan wel (als die type 2 uitscheiding in de mond had)

Reageren
    Joren

Dan kan iemand een koortslip hsv2 hebben? Of ben ik niet helemaal mee?

Reageren
Reageer op: Is dit er een
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.