Zoeken Vraag het forum

Tijdens chlamydia behandeling….

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • lady1988

Even opnieuw, omdat er iets mis ging met de vorige plaatsing van mijn bericht..

Ik ben er tot mijn spijt achter gekomen dat ik Chlamydia had en heb hiervoor drie dagen geleden 2 pillen geslikt. Na drie dagen mag ik weer sex hebben, maar mijn partner heeft vandaag pas de pillen gekregen.
    Nu hebben we elkaar op mijn tweede dag van de behandeling wel met de hand bevredigd en daarna kwam hij uit automatisme (per ongeluk) naakt tegen me aanliggen, waardoor zijn geslachtsdeel zo’n 10 seconden tegen de mijne aanlag (hij was toen nog niet behandeld). Kan het zijn dat ik het nu weer opnieuw heb gekregen, of hoef ik me geen zorgen te maken (o.a. omdat de 3 dagen van de behandeling ook nog niet voorbij waren)?

Ik las trouwens vandaag pas dat je het beste helemaal niks kunt doen wat met sex te maken heeft, tijdens de behandeling. Dit wist ik niet, maar dit is dus eenmalig gebeurd.

3 reacties
    Reageren
    dokterK

Oei. De kans is natuurlijk klein, maar theoretisch kan je dus weer opnieuw besmet zijn puur omdat hij (onbehandeld) kort met zijn penis tegen je vagina aan kwam. Het ligt er een beetje aan hoe: kwam hij bij je naar binnen? Was er slijmvliescontact of alleen huidcontact. Ik denk echt dat de kans bijna nihil is. En inderdaad; liever niets doen totdat jullie allebei zijn behandeld, anders pingpong je toch de infectie op en neer.

Reageren
    lady1988

Bedankt voor de reactie dokterK.
    Hij is niet bij mij naar binnen geweest (dit was op dat moment ook zeker niet de intentie), dus alleen huidcontact.
    Maar misschien dat ik me toch over anderhalve week opnieuw laat testen, al is het maar om het zekere voor het onzekere te nemen..

Reageren
Reageer op: Tijdens chlamydia behandeling….
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.