Dag in januari was ik positief getest op chlamydia via onedayclinic. Ik heb diezelfde dag me kuur gestart en een week lang ingenomen. 2 weken later testte ik negatief bij de huisarts terwijl normaal wordt aangegeven dat je pas na 5 weken negatief gaat testen nadat je positief was. Nu ben ik een paar weken verder en denk ik, heeft het nog nut om te testen? Kan het toen vals negatief zijn geweest omdat ik gedoucht en geplast had en erna pas ging testen ? ( ik ben een vrouw) groetjes!
Als je verder geen klachten hebt, dan zou ik geen nieuwe test doen. Normaal is het zo dat de antibiotica gewoon goed werkt. Een test daarna na twee weken is wat snel, maar zou toch positief zijn wanneer de bacterie niet weg zou zijn. Te snel testen na een behandeling zou juist eerder een vals positieve test opleveren omdat nog niet alle sporen van de bacterie weg zijn.
Ja ik had in januari ook getest zonder klachten of aanleiding. Kan het zijn dat mijn eerste test dan vals positief zou zijn geweest ?
Die kans bestaat natuurlijk altijd. Ik weet niet wat voor soort test het bij Onedayclinic was, maar als daar iets niet goed is gegaan, dan zou dat een vals positieve kunnen opleveren.
Dat is waar. Maar heb ik reden om te twijfelen dat mijn negatieve test bij de huisarts vals negatief kon zijn?