Zoeken Vraag het forum

Zelfbesmetting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Henk

Goedemorgen,

Ik heb maandag mijn 2e 1 daagse kuur azytromicine genomen. Na de 1e keer ben ik nogmaals positief getest omdat ik in het tijdsbestek heb gemasturbeerd en de arts denkt aan zelfbesmetting. Nu na mijn kuur van afgelopen maandag heb ik redelijk wat afscheiding uit mijn penis, kan je hierdoor ook jezelf besmetten of is dit niet mogelijk?

Alvast bedankt!

5 reacties
    Reageren
    Anoniem

Afscheiding die er is, daar kan je niets aan doen. Het kan te maken hebben met irritatie van de plasbuis, en het hoeft dus geen bacterie te zijn.

Als je de instructies van de arts hebt opgevolgd, dan kan je over twee weken een controletest doen en weet je of het geneesmiddel zijn werk heeft gedaan.

Reageren
    Henk

Nog een vraag,

U zegt over 2 weken controletest, maar een hertest is toch pas betrouwbaar na 6 weken?

Alvast bedankt!

Reageren
    Anoniem

Mijn excuses, inderdaad na 6 weken!

Reageren
    Henk

Stel ik nu mijn laatste vraag en bedank ik u vast voor het snelle antwoorden steeds, heel prettig!

Na hoeveel dagen ongeveer zijn de meeste klachten weg? Merk dat het bij de eerste lading sneller ging dan nu.

Reageren
    Anoniem

Dat is lastig te zeggen. Soms slaat een antibioticum snel aan, soms duurt het langer. Hoe langer de infectie er is, des te meer zijn de slijmvliezen geïrriteerd. Je moet het echt even de tijd geven. Best is ook om niet te masturberen zodat alles goed rust krijgt om te herstellen. Ga ook niet zitten trekken of duwen om te kijken of er nog wat uit komt. Gewoon rust geven.

Reageren
Reageer op: Zelfbesmetting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.