Zoeken Vraag het forum

Vragen over Chlamydia

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Positief getest

Ik heb vandaag een positieve uitslag gehad op chlamydia. Nu heb ik ook een branderig gevoel in me ogen (heel lichtjes) werk de antibiotica kuur van 2 pillen ook meteen tegen een mogelijke chlamydia ooginfectie?

Nu lees ik ook her en der dat je niet mag mastruberen, is dat zo en waarom? Ik heb dit namelijk nog wel gedaan. (Ben een vrouw btw)

Ook heb ik mijn huidige sekspartner ingelicht. Deze woont sinds een paar maanden in Nederland en heeft zich nog niet ingeschreven bij een huisarts of verzekeringsmaatschappij. Tuurlijk kan dit snel geregeld worden, maar zou hij hierdoor in aanmerking kunnen komen voor de GGD? (Hij is 34) waardoor het nog sneller geregeld zou kunnen worden.

Groetjes

9 reacties
    Reageren
    Anoniem

Ik zou even overleggen met de behandelend arts. Een chlamydia infectie aan de ogen kan, maar die wordt niet behandeld met tabletten of een injectie maar met druppels of een zalf. Is wel belangrijk dat je uit je ogen blijft want het is zeer besmettelijk!

Masturberen kan je beter niet doen om het hele zaakje rust te geven voor de genezing en ook om te voorkomen dat besmettelijk lichaamsvocht toch opnieuw een infectie veroorzaakt. Je wilt de bacterie zoveel mogelijk houden waar die is, en niet verspreiden.

Jouw andere vragen kan ik geen antwoord op geven.

Reageren
    John (moderator)

Hij kan gewoon naar een huisarts gaan voor een recept. Moet wel de kosten dan zelf betalen
    Omdat hij 34 is, moet hij een test bij de GGD ook betalen, die zijn niet gratis. En als hij daar een recept zou krijgen moet hij de kosten nog steeds betalen. Tenzij hij vluchteling is. Daar zijn andere regels voor maar dat gaat dan ook via een huisarts

Reageren
    Positief getest

Super dank jullie wel. Nee hij is geen vluchteling. Ik ga zo snel mogelijk alles voor hem regelen. Fijn dat hij al naar de huisarts kan terwijl hij nog niet is aangemeld bij een zorgverzekeraar. Dit ga ik z.s.m in orde maken.

Reageren
    John (moderator)

Bij de huisarts kennen ze de zgn passantenregeling. Dat is o.a. voor mensen die hier wel verblijven maar niet verzekerd zijn.
    Consulten passanten / militairen / gemoedsbezwaarden / tijdelijk in Nederland verblijvende buitenlandse patiënten die niet bij of krachtens de Zorgverzekeringswet verplicht zijn verzekerd

De maximumtarieven voor de incidentele en acute hulpverlening door zorgaanbieders die geneeskundige zorg leveren zoals huisartsen die bieden aan passanten, bedragen:

Prestatie Maximumtarief
    Consult passant korter dan 5 minuten € 15,93

Consult passant vanaf 5 minuten tot 20 minuten
    € 31,86

Consult passant 20 minuten en langer
    € 63,71

Visite passant korter dan 20 minuten
    € 47,78

Visite passant 20 minuten en langer
    € 79,64

Vaccinatie passant
    € 15,93

Omdat jij positief bent getest en dan dus voor je vriend een riscocontact bent, zou de huisarts eigenlijk alleen maar een recept hoeven voor te schrijven. Dat is een heel kort consult. Je zou eventueel je eigen huisarts hiervoor kunnen benaderen

Reageren
    Positief getest

Ja heb ik ook gedaan. Of ze voor hem een kuur erbij wilde doen. Dit wilde ze echter niet doen omdat ze niks weet over zijn achtergrond i.v.m mogelijke allergie voor eventueel antibiotica.
    Dus ik kan het beste voor hem een huisarts regelen in zijn buurt denk ik? Dan kan hij voor een vrij kort consult komen.
    Want als ik hem aanmeldt bij een zorgverzekeraar, is dat direct geldig?

Reageren
    John (moderator)

De huisarts had wel een punt… Ze moeten wel weten of hij allergisch is voor bepaalde medicijnen. Maar dat zou hij zelf kunnen toelichten bij de huisarts. En hij moet daar sowieso zelf voor langs gaan .
    Ik weet zo niet of hij dan meteen verzekerd is, maar dat is natuurlijk snel na te vragen bij een zorgverzekeraar

Reageren
    Positief getest

Ja precies. Heel erg bedankt.

Nu hebben wij een paar weken geen contact gehad en zijn er wat wisselende contacten geweest van mijn kant. (Zijn kant onbekend voor mij)

Jammer genoeg is er bij 1 van mijn contacten de condoom gescheurd. Ik lees op internet dat er niet altijd klachten hoeven te ontstaan maar indien er wel klachten komen zullen deze er binnen 1 tot 3 weken zijn. Maar lees ook dat klachten soms pas later kunnen komen?? Nu had ik wel klachten, valt dat dan echt binnen die 1 tot 3 weken of is dat nooit met zekerheid te zeggen?
    Sorry hoor, dit is mijn laatste vraag.

Reageren
    John (moderator)

Het forum is er om vragen te stellen…
    Als er klachten komen is dat idd binnen 1-3 week

Reageren
    Positief getest

Oke dank u wel!

Reageren
Reageer op: Vragen over Chlamydia
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.