- Positief getest31 augustus 2022 om 17:12
Ik heb vandaag een positieve uitslag gehad op chlamydia. Nu heb ik ook een branderig gevoel in me ogen (heel lichtjes) werk de antibiotica kuur van 2 pillen ook meteen tegen een mogelijke chlamydia ooginfectie?
Nu lees ik ook her en der dat je niet mag mastruberen, is dat zo en waarom? Ik heb dit namelijk nog wel gedaan. (Ben een vrouw btw)
Ook heb ik mijn huidige sekspartner ingelicht. Deze woont sinds een paar maanden in Nederland en heeft zich nog niet ingeschreven bij een huisarts of verzekeringsmaatschappij. Tuurlijk kan dit snel geregeld worden, maar zou hij hierdoor in aanmerking kunnen komen voor de GGD? (Hij is 34) waardoor het nog sneller geregeld zou kunnen worden.
Groetjes
9 reactiesReagerenAnoniem31 augustus 2022 om 17:21Ik zou even overleggen met de behandelend arts. Een chlamydia infectie aan de ogen kan, maar die wordt niet behandeld met tabletten of een injectie maar met druppels of een zalf. Is wel belangrijk dat je uit je ogen blijft want het is zeer besmettelijk!
Masturberen kan je beter niet doen om het hele zaakje rust te geven voor de genezing en ook om te voorkomen dat besmettelijk lichaamsvocht toch opnieuw een infectie veroorzaakt. Je wilt de bacterie zoveel mogelijk houden waar die is, en niet verspreiden.
Jouw andere vragen kan ik geen antwoord op geven.
ReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2022 om 17:45Hij kan gewoon naar een huisarts gaan voor een recept. Moet wel de kosten dan zelf betalen
Reageren
Omdat hij 34 is, moet hij een test bij de GGD ook betalen, die zijn niet gratis. En als hij daar een recept zou krijgen moet hij de kosten nog steeds betalen. Tenzij hij vluchteling is. Daar zijn andere regels voor maar dat gaat dan ook via een huisartsPositief getest31 augustus 2022 om 22:23Super dank jullie wel. Nee hij is geen vluchteling. Ik ga zo snel mogelijk alles voor hem regelen. Fijn dat hij al naar de huisarts kan terwijl hij nog niet is aangemeld bij een zorgverzekeraar. Dit ga ik z.s.m in orde maken.
ReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2022 om 22:29Bij de huisarts kennen ze de zgn passantenregeling. Dat is o.a. voor mensen die hier wel verblijven maar niet verzekerd zijn.
Consulten passanten / militairen / gemoedsbezwaarden / tijdelijk in Nederland verblijvende buitenlandse patiënten die niet bij of krachtens de Zorgverzekeringswet verplicht zijn verzekerdDe maximumtarieven voor de incidentele en acute hulpverlening door zorgaanbieders die geneeskundige zorg leveren zoals huisartsen die bieden aan passanten, bedragen:
Prestatie Maximumtarief
Consult passant korter dan 5 minuten € 15,93Consult passant vanaf 5 minuten tot 20 minuten
€ 31,86Consult passant 20 minuten en langer
€ 63,71Visite passant korter dan 20 minuten
€ 47,78Visite passant 20 minuten en langer
€ 79,64Vaccinatie passant
€ 15,93Omdat jij positief bent getest en dan dus voor je vriend een riscocontact bent, zou de huisarts eigenlijk alleen maar een recept hoeven voor te schrijven. Dat is een heel kort consult. Je zou eventueel je eigen huisarts hiervoor kunnen benaderen
ReagerenPositief getest31 augustus 2022 om 23:18Ja heb ik ook gedaan. Of ze voor hem een kuur erbij wilde doen. Dit wilde ze echter niet doen omdat ze niks weet over zijn achtergrond i.v.m mogelijke allergie voor eventueel antibiotica.
Reageren
Dus ik kan het beste voor hem een huisarts regelen in zijn buurt denk ik? Dan kan hij voor een vrij kort consult komen.
Want als ik hem aanmeldt bij een zorgverzekeraar, is dat direct geldig?John (moderator)
31 augustus 2022 om 23:23De huisarts had wel een punt… Ze moeten wel weten of hij allergisch is voor bepaalde medicijnen. Maar dat zou hij zelf kunnen toelichten bij de huisarts. En hij moet daar sowieso zelf voor langs gaan .
Reageren
Ik weet zo niet of hij dan meteen verzekerd is, maar dat is natuurlijk snel na te vragen bij een zorgverzekeraarPositief getest31 augustus 2022 om 23:31Ja precies. Heel erg bedankt.
Nu hebben wij een paar weken geen contact gehad en zijn er wat wisselende contacten geweest van mijn kant. (Zijn kant onbekend voor mij)
Jammer genoeg is er bij 1 van mijn contacten de condoom gescheurd. Ik lees op internet dat er niet altijd klachten hoeven te ontstaan maar indien er wel klachten komen zullen deze er binnen 1 tot 3 weken zijn. Maar lees ook dat klachten soms pas later kunnen komen?? Nu had ik wel klachten, valt dat dan echt binnen die 1 tot 3 weken of is dat nooit met zekerheid te zeggen?
Reageren
Sorry hoor, dit is mijn laatste vraag.John (moderator)
31 augustus 2022 om 23:45Het forum is er om vragen te stellen…
Reageren
Als er klachten komen is dat idd binnen 1-3 weekPositief getest1 september 2022 om 20:10Oke dank u wel!
Reageren