- Anoniemjef2 januari 2016 om 23:40
Hi,
Na een avondje iets te diep in het glaasje te hebben gekeken heb ik onveilige seks met een vrouwelijke bekende van mij. De dag erna kreeg ik last van jeuk bij mijn penis en zag rode plekken op mijn eikel , had last van een pijnlijke linker bal. Last van vermoeidheid en een verminderde weerstand.
Ik heb me twee keer laten testen 1x na 10 dagen op chlamydia , gonorroe , hiv, syfilis en hepatitis: uitslag negatief.
Tweede keer: Daar waar de klachten bleven aanhouden naar de huisarts gegaan. Die heeft een kweek afgenomen en getest op chlamydia en gonorroe , uitslag negatief.
Ik smeer nu ongeveer een week mn eikel in met miconazolnitraat en hiermee verminderd de roodheid en droge eikel. Echter blijft het af en toe terug komen en zie ik een raar rood vlekje op
Mijn penis. De ene keer is deze aanwezig en de andere keer niet. Zie fotoHeeft iemand eerder een dergelijk plekje gehad en moet ik me zorgen maken om bijv hiv of syfilis ?
Ik ben zelf een man van 27 en de vrouw in kwestie heeft geen klachten.
Alle informatie en adviezen zijn meer dan welkom, Jef.
17 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 januari 2016 om 00:22Testen na 10 dagen was in ieder geval wat aan de vroege kant. In principe moet je pas na 14 dagen testen i.v.m. de incubatietijd van sommige soa’s. Voor syfilis en hepatitis B wordt aanbevolen om 3 maanden na het contact nogmaals een test te doen.
Te vroeg testen kan ten onrechte de indruk geven dat er geen soa aanwezig is.Bij de tweede test die je hebt laten doen was het beter geweest om weer alle soa’s te testen.
Je klachten kunnen door een schimmelinfectie veroorzaakt worden. Het kan langer duren voordat de miconazol echt gaat werken. Dus nog even doorsmeren. Wel even het rode vlekje in de gaten houden. Als het een blaasje of zweertje gaat worden ga dan naar de huisarts.
ReagerenAnoniemjef3 januari 2016 om 08:29Hi tandor.
Dank voor je snelle reactie. De tweede test was idd niet compleet want dat vond de huisarts in eerste instantie niet nodig.
De eerste test was na 14 dagen. De tweede na 5 weken( helaas niet compleet)
Ik denk dat ik voor mijn eigen geruststelling Een volledige test opnieuw ga afnemen. Op 10 november was het twee weken geleden dat ik meervoudig onveilig seksueel contact heb gehad (zelfde persoon). In de tussentijd heb ik meerdere malen onveilige seks gehad ook met dezelfde persoon. Moet ik wachten tot de bekende 3 maanden of geeft een test mij nu ook al de zekerheid waarnaar ik zo opzoek ben.
Merk dat door al het gegoogle, stress op het werk en het malen in mijn hoofd het er niet beter op
Wordt.Dank en groet J
ReagerenJohn (moderator)
3 januari 2016 om 11:46Je schreef in je eerdere bericht dat de eerste test na 10 dagen was..daarom mijn opmerking over die 14 dagen. Dan is het eigenlijk alleen nog maar voor de syfilis en de Hep B om 3 maanden na het (eerste) contact dat nog een keer te laten testen. Dat is de algemene richtlijn. Die geldt ook voor HIV overigens. Al acht ik de kans daarop wel heel erg klein.
een opmerking:
Reageren
[quote]Op 10 november was het twee weken geleden dat ik meervoudig onveilig seksueel contact heb gehad (zelfde persoon). In de tussentijd heb ik meerdere malen onveilige seks gehad ook met dezelfde persoon.[/quote] als je je 2 weken na het eerste contact al zorgen maakte over een soa, was het natuurlijk niet zo handig om daarna dan nog vaker onveilige seks met die persoon te hebben…….Anoniem24 januari 2016 om 22:15Hi,
Inmiddels een volledige test gedaan (hiv,syfilis , hep b c en chlamydia gonorroe)
Uitslag was goed, niks gevonden. Na twee weken micanozol smeren te zijn gestopt lijken de klachten terug te komen. Inmiddels een afspraak bij de huisarts staan om te bekijken wat deze klachten veroorzaken.
Ps het rode plekje verdwijnt en keert regelmatig weer terug, vreemd.
Vanzelfsprekend deel ik de uitkomst hier wederom!
ReagerenAnoniem7 februari 2016 om 18:01& weet je al iets meer? Ik heb dit namelijk ook
ReagerenAnoniemjef14 februari 2016 om 12:54Bij mij zijn de klachten verdwenen na het smeren met de crème. Echter heb ik nog wel steeds het idee dat de boel een beetje stinkt. , het rode plekje is ook wegegaan.
Ben benieuwd hoe het met jou klachten staat.
Gr Jef
ReagerenAnoniem17 maart 2016 om 22:26En nu? Ik heb dit ook, ook beetje droog bij de voorhuid, was bang voor herpes maar geen enkel iets dat daar op lijkt en heb ook geen zweertjes, lijkt op jouw foto
ReagerenJohn (moderator)
17 maart 2016 om 22:49Je zou een schimmelinfectie kunnen hebben. Je kunt natuurlijk even naar de huisarts gaan, die kan er dan naar kijken en er meteen iets voor voorschrijven
ReagerenAnoniem18 maart 2016 om 22:32echt raar dat er zo weinig informatie is anno 2016, denk dat veel mensen het mogelijk ook hebben en nu honderden meelzen. Gaat een infectie of schimmel vanzelf weg?
ReagerenJohn (moderator)
18 maart 2016 om 22:51Een schimmelinfectie kan vanzelf weggaan. Een andere infectie doorgaans niet.
ReagerenAnoniemjef21 maart 2016 om 12:58Heren,
Bij mij lijken de volgende klachten terug te komen;
-droge eikel
-kloofjes in eikel
-rode plek rond het plasgaatjeIk ben direct weer begonnen met het smeren van miconazolnitraat en dit verzacht de boel.
Nu is dit natuurlijk geen permanente oplossing dus heb ik de huisarts gebeld met het verzoek om nog een kweek af te nemen om vast te stellen wat dit is en een passende behandeling toe te laten passen
Mijn vermoeden blijft dat het een terugkerende schimmelinfectie is, maar dat kan een arts beter beoordelen.
Ik laat jullie het weten als de kweek is afgenomen en de uitslagen bekend is.
Overigens wel benieuwd of iemand anders dezelfde klachten heeft en wat hiervoor de oplossing was.
Gr jef
ReagerenAnoniem21 maart 2016 om 13:05John (moderator)
21 maart 2016 om 15:56Dat lijkt inderdaad op een schimmelinfectie. Die kunnen hardnekkig zijn. Als je een vaste partner hebt zou het verstandig zijn, dat ook je partner een behandeling doet. Je loopt anders het risico van kruisbesmetting.
Reageren
Vraag aan de huisarts een andere behandeling. Met Fluconazol bijvoorbeeld.Anoniemjef21 maart 2016 om 18:42Dank tandor, je input wordt gewaardeerd
Reageren