Zoeken Vraag het forum

SOA na pijpen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Twee dagen geleden ben ik voor het eerst gepijpt door mijn vriendin. Hierbij hebben we geen condoom gebruikt. Ik ben zo ontzettend bang voor een (erge) soa. Ze had geen zweertjes aan de lippen en gaf zelf aan dit ook niet te hebben in haar mond.
    Kan iemand mij vertellen of mijn onrust terecht is, zo ja, moet ik dan meteen naar de dokterswacht voor een (hiv)remmende kuur(mocht zoiets bestaan).

Groetjes..

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Als je zo bang bent voor een soa moet je je vooral niet laten pijpen en geen seks hebben.

Maar nog beter: niet zo bang zijn en in paniek raken. De kans dat je vriendin HIV heeft is toch wel heel erg klein denk ik zo. Bovendien is de kans op besmetting met hiv bij pijpen nagenoeg nihil zolang er aan beide kanten geen open bloedende wonden zijn.

Voor ander soa’s is dat iets anders. Die zou je wel door orale seks kunnen krijgen. Maar dan moet je vriendin wel nog eerst een soa hebben.

Reageren
    Anoniem

Bedankt voor je antwoord,

Ik kom inderdaad wel erg paniekerig over, zo te horen is dat eigenlijk niet nodig.
    Ik zal het even laten bezinken en er niet meer over in zitten..
    Nogmaals bedankt!

Reageren
Reageer op: SOA na pijpen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.