- tomaatje25 april 2013 om 19:16
Hallo,
(btw 18 jaar)Ik heb momenteel een vriendin.
Ongeveer 8 maanden geleden had ik een andere vriendin en ik had nog nooit sex/sexueel contact gehad met iemand. We wilden op een gegeve moment seks hebben. We deden zonder condoom. We waren ongeveer 7 minuten bezig, ik ben niet in haar klaar gekomen of er gebeurde uberhaupt niets bij mij, zij kwam ook niet klaar, en omdat ik het te vroeg vond zei ik dat ik niet wilde door gaan. Zij had overigens een soa test van te voren laten doen en alles was in orde zei ze.Echter omdat ik nu een vriendin heb begin ik me zorgen te maken. Ik hebhelemaal 0,00 klachten maar is het nodig om een soa test te laten doen?
Alvast heel erg bedankt,
Groetjes6 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 april 2013 om 19:42Beste tomaatje,
Tegenwoordig zijn wisselende sexuele contacten vrij normaal. Ook onveilige sex schijnt vrij gebruikelijk te zijn ondanks alle waarschuwingen.
Deze site bevat talrijke vragen over SOA´s, zwangerschappen die allen gelinkt zijn aan onveilige sex.Je bent nooit zeker of iemand al dan niet een SOA heeft. Er zijn SOA´s die je kunt hebben zonder zelf klachten te hebben, waarmee je anderen echter wel kun t besmetten.
Als je voor een “vaste” realtie gaat kan het zinvol zijn om beiden een SOA test te laten doen bij de GGD. Gratis en anoniem. Ook als je zelf niet helemaal zeker bent of je al dan niet een SOA hebt opgelopen.
In alle andere gevallen raad ik je dringend aan om toch zeker condooms te gebruiken. Kies voor veiligheid en zekerheid. Voorkom SOA´s en ongewenste zwangerschappen.
Reagerentomaatje25 april 2013 om 20:17Hoi tandor,
Reageren
Dankje voor je reactie je hebt helemaal gelijk wat de veiligheid betreft en zal ik zeker op gaan letten dankjewel. Dus ik kan gratis en annoniem een soa test aan vragen? ik wist dit niet hoe werkt dat dan?
GroetjesJohn (moderator)
25 april 2013 om 20:22In Nederland kun je daarvoor gewoon een afspraak maken bij de GGD.
Kijk ook even op onderstaande link
Groet
Reageren
Tandortomaatje25 april 2013 om 20:24hartstikke bedankt
ReagerenJohn (moderator)
25 april 2013 om 20:26Graag gedaan!
Reageren
Succes en vooral plezier met je nieuwe vriendin!Quote25 april 2013 om 22:06De juiste anticonceptie! Lezen!
Reageren
http://www.anticonceptievoorjou.nl/site/