- Willem2 november 2022 om 23:26
Ik heb al een lange periode last van rode schilderige plekken op mijn schaamstreek/overloop naar penis. Daarnaast op mijn bovenbenen aangrensend richting mijn liezen. Kan dit een SOA zijn of is dit een schimmelinfectie?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
2 november 2022 om 23:28Een soa is niet erg waarschijnlijk. Een schimmelinfectie of een vorm van eczeem zou kunnen. Ga ermee naar de huisarts, die kan er dan meteen iets voor voorschrijven
ReagerenWillem2 november 2022 om 23:32Dank voor je reactie John. Okay, ik was bang voor syfilus of iets dergelijks. Ik denk dan toch een schimmelinfectie. Heb het namelijk best lang al.
ReagerenAnoniem3 november 2022 om 08:40Syfilis is dit zeker niet, dat ziet er zo niet uit.
Irritatie van scheren kan ook. Naar de huisarts dus.
ReagerenWillem3 november 2022 om 11:58Wederom dank voor de reactie. Ik ga een afspraak bij de huisarts maken.
ReagerenWillem11 november 2022 om 11:22Vanochtend bij de huisarts geweest. Hij heeft Miconazol voorgeschreven. Binnen twee weken zou het volgens de huisarts al wat moeten verbeteren. Mocht dit niet het geval zijn dan moet ik terug. Daarnaast heeft er een urineonderzoek (urinestrip)plaatsgevonden die helemaal goed was. Kan je bijv. SOA’s uitsluiten met zo’n urinetest? Ik denk dat het overigens niet een SOA is. Er heeft geen onveilige seks plaatsgevonden. Hoop dat het inderdaad zal herstellen.
ReagerenJohn (moderator)
11 november 2022 om 11:27Soa’s kunnen zo niet worden uitgesloten. Als dat zo zou zijn, waren er geen soa tests nodig
Reageren