Zoeken Vraag het forum

Standaard urine onderzoek soa

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Beste,

Ik heb last van een branderig gevoel tijdens het plassen aan mijn penis. Ook blijft het soms branden na het plassen. Er komt ook witte pus uit. Alles wijst op een soa denk ik. Ik ben naar de huisarts geweest voor een algemene urine controle. Een soa kwam niet ter sprake. Kan men bij een standaard controle waarnemen dat er een soa aanwezig is. Of is dit nog een andere test.

Mvg

6 reacties
    Reageren
    Anoniem

Morgen heb ik de uitslag van de waarden in de urine.. ziet men ook dat er een soa is ?

Reageren
    John (moderator)

Doorgaans wordt daar een andere test voor gedaan. Ik weet zo niet welke test er gebruikt is

Reageren
    Anoniem

Ik denk een standaard test om bacterien en parasieten de detecteren. Als ik behandel ben voor de plasbuisontsteking is de soa dan ook weg ?

Reageren
    John (moderator)

Dat hoeft niet. Hangt af van de behandeling.

Reageren
    Anoniem

Beste,

Ik ben naar de huisarts geweest, aan de hand van mijn klachten heb ik medicatie gekregen tegen plasbuisontsteking (soa). Hij was er met mij het over eens dat ik een soa had. We hebben urinestaal genomen om te controleren over welke soa het gaat. Moet ik mij nu ook zorgen maken dat ik boven die soa misschien ook nog besmet ben geraakt voor hiv ?

Reageren
    John (moderator)

Dat is een vraag die ik zo helaas ook niet kan beantwoorden. Dat hangt af van het contact dat je had en het daaraan verbonden risico.

Reageren
Reageer op: Standaard urine onderzoek soa
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.