Zoeken Vraag het forum

Last van snurken tijdens slaap

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • A.Schouten

Ik heb een ontzettende last van SNURKEN in mijn slaap.
    Is hier wat aan te doen en zo ja,wie kan mij van een goed advies voorzien???
    Alvast mijn hartelijke dank daarvoor.
    Een vriendelijke groet,
    Andries Schouten.

P.S.Ik ben 72 jaar.

7 reacties
    Reageren
    Kimmie

Een oud trucje is om een tennisbal in de rug van de pyama te naaien zodat je niet op je rug kunt liggen. De meeste mensen snurken doordat ze op hun rug liggen.

Reageren
    Janneke

Hallo, stop earplugs in je oren, dan hoor je jezelf niet meer snurken.

Groetjes

Reageren
    San

Hallo, jah snurken kan door verschillende redenen komen. Een daarvan is overgewocht. Maar wat veel mensen niet weten is dat het ook door dat stukje tussen je neusvleugels kan komen. Bij mij is dit wel het geval namelijk. Als dat stukje schuin staat. Komt er dus door een neusgat veel lucht en door de andere veelste weinig. Dit is een rede tot snurken. Je kan plastisch chirurgie ondergaan wil je helemaal hier vanaf komen. Dus zou even naar je neus kijken:)

Reageren
    John (moderator)

Beste A. Schouten
    Als het snurken echt problemen oplevert, adviseer ik om naar de huisarts te gaan en een verwijzing te vragen voor de slaappoli. Het is heel goed mogelijk dat u last heeft van slaapapneu.
    Kijk voor meer info op onderstaande link

http://www.ecmra.nl/snurken-en-slaapapneu?sitelink1&gclid=CPr21OWGgrYCFcbKtAod7hcAEg

Reageren
    Bram

Aan snurken is zeker wat te doen te weten: een (anti)snurkbeugel, ook MRA genoemd.Verder kan een CPAP nodig zijn (=een soort beademingsapparaat). Snurken is welliswaar vervelend, maar medisch niet gevaarlijk. Anders wordt het als er ook ademhalingsstops zijn (apneus). In dat geval is behandeling noodzakelijk.
    Om dit te weten is een slaapregistatie onderzoek nodig.Dit kan worden aangevraagd via een consult bij de KNO arts of longarts in een ziekenhuis, maar ook via het Nederlands slaapinstituut. (dit via internet). Veel informatie is ook te vinden in de column van dokter.nl, met de naam OSAS, luidruchtige sluipmoordenaar.

Groet Bram

Reageren
    Anoniem1
Reageer op: Last van snurken tijdens slaap
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.