Zoeken Vraag het forum

Droge mond slapen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jon

Slaap laatste twee weken slecht.

Wordt elke nacht wakker rond half 5, heb een dagboek bijgehouden; elke nacht rond half 5 5uur wakker. Daarbij plas ik heel veel overdag savonds en snachts en wordt ik wakker met een enorme droge mond, ogen. Holtes zijn al die weken ook al verstopt kan t daaraan liggen?

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dat zou kunnen. Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
    Catootje

Veel plassen kan soms te maken hebben met het nuttigen van teveel koolhydraten. Weet niet wat je drinkt. Thee en koffie werken enigszins uitdrogend dus ook zorgen voor voldoende water.

Reageren
    rob

iedere nacht last van droge mond en keel en slecht slapen. heb geen dorst en geen overmatig urine verbruik 1x per nacht. ik ben70. moet ik naar mijn huisarts of heeft het te maken met de leeftijd.

Reageren
    Suus

@Rob

Als u met deze vraag even de huisarts belt, kan die ter plekke bepalen of het verstandig is dat u even gezien wordt.

Reageren
    alida

Zit in de overgang en gebruik s nachts speeksel vervangende spray. Helpt meteen. Slaap stukken beter. Inmiddels gewoon verkrijgbaar bij de drogist. 🤓

Reageren
    Catootje

Kan allerlei oorzaken hebben. Zoals ademen met je mond open. Verder insulineresistentie en eventueel medicijngebruik.

Reageren
Reageer op: Droge mond slapen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.