- Anoniem14 september 2016 om 11:02
Hallo,
Ik (25) en mijn vriendin (23) hebben nu ongeveer 1,5 jaar een relatie. In het begin hadden we +- 2 a 3 keer per week seks. Dit veranderde al relatief snel naar 1 keer per week, en de afgelopen maanden naar 1 x per 2 weken of per maand.
Ik zou willen beginnen met uitleggen dat ik opzich geen probleem heb met “weinig” sex. Onze relatie gaat wat mij betreft absoluut niet om sex. Echter vind ik het lastig, en merk ik dat het mijn zelfvertrouwen aantast, dat het steeds minder wordt, en mijn vriendin er niet echt om kan praten (het maakt haar verdrietig, want ze wilt me dat ook kunnen geven en klapt een beetje dicht als ik erover probeer te praten)
De reden voor weinig seks is waarschijnlijk haar depressie. Ik kan en wil het haar dus ook absoluut niet kwalijk nemen. Ik geloof echter wel dat seks goed voor je is, en merk ook aan haar dat als we het hebben gehad ze zich meerdere dagen een stuk beter lijkt te voelen.
Hoe krijg ik mijn vriendin zo ver dat ze er misschien iets makkelijker over kan praten, (en we erachter kunnen komen waar ze opgewonden van raakt) en wat zou zij zelf, of ik kunnen doen om haar libido iets te verhogen?
Voor dat mensen hierover beginnen wil ik wel duidelijk maken dat het onze relatie nooit op het spel zal zetten, en ik absoluut nooit vreemd zou gaan. Het zou gewoon fijn zijn, voor zowel mijn zelfvertrouwen als voor haar gevoel hierover.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 september 2016 om 12:20Een depressie en een behandeling met mediciatie kan er wel voor zorgen dat het libido behoorlijk daalt. En in de meeste gevalen is de medicatie de hoofdoorzaak.
Reageren
Als je vriendin een antidepressivum gebruikt, zou ze kunnen overleggen om over te stappen naar een ander middel
Voor het overige zal het en kwestie van tijd zijn totdat de depressie op haar retour isAnoniem14 september 2016 om 12:32Ze heeft al meerdere middelen gehad en het maakt helaas geen verschil.
ReagerenJohn (moderator)
14 september 2016 om 13:04Dan zit er niet veel anders op dan het de tijd geven…
Reageren
Probeer het niet te forceren, het is voor haar net zo frustrerend als voor jou