Zoeken Vraag het forum

wat kan ik er aan doen om mijn vriendin weer zin te laten hebben.

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Ik (25) en mijn vriendin (23) hebben nu ongeveer 1,5 jaar een relatie. In het begin hadden we +- 2 a 3 keer per week seks. Dit veranderde al relatief snel naar 1 keer per week, en de afgelopen maanden naar 1 x per 2 weken of per maand.

Ik zou willen beginnen met uitleggen dat ik opzich geen probleem heb met “weinig” sex. Onze relatie gaat wat mij betreft absoluut niet om sex. Echter vind ik het lastig, en merk ik dat het mijn zelfvertrouwen aantast, dat het steeds minder wordt, en mijn vriendin er niet echt om kan praten (het maakt haar verdrietig, want ze wilt me dat ook kunnen geven en klapt een beetje dicht als ik erover probeer te praten)

De reden voor weinig seks is waarschijnlijk haar depressie. Ik kan en wil het haar dus ook absoluut niet kwalijk nemen. Ik geloof echter wel dat seks goed voor je is, en merk ook aan haar dat als we het hebben gehad ze zich meerdere dagen een stuk beter lijkt te voelen.

Hoe krijg ik mijn vriendin zo ver dat ze er misschien iets makkelijker over kan praten, (en we erachter kunnen komen waar ze opgewonden van raakt) en wat zou zij zelf, of ik kunnen doen om haar libido iets te verhogen?

Voor dat mensen hierover beginnen wil ik wel duidelijk maken dat het onze relatie nooit op het spel zal zetten, en ik absoluut nooit vreemd zou gaan. Het zou gewoon fijn zijn, voor zowel mijn zelfvertrouwen als voor haar gevoel hierover.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een depressie en een behandeling met mediciatie kan er wel voor zorgen dat het libido behoorlijk daalt. En in de meeste gevalen is de medicatie de hoofdoorzaak.
    Als je vriendin een antidepressivum gebruikt, zou ze kunnen overleggen om over te stappen naar een ander middel
    Voor het overige zal het en kwestie van tijd zijn totdat de depressie op haar retour is

Reageren
    Anoniem

Ze heeft al meerdere middelen gehad en het maakt helaas geen verschil.

Reageren
    John (moderator)

Dan zit er niet veel anders op dan het de tijd geven…
    Probeer het niet te forceren, het is voor haar net zo frustrerend als voor jou

Reageren
Reageer op: wat kan ik er aan doen om mijn vriendin weer zin te laten hebben.
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.