Zoeken Vraag het forum

jaloezie..

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo ik ben een meisje van 18 jaar en heb momenteel bijna een jaar een vriend. Ik hou super veel van hem alleen het probleem is dat ik erg jaloers ben. Hij vind dit erg vervelend en dat snap ik aangezien ik er zelf ook gek van word. Ik wil hem alleen maar controleren. Mijn ex is vreemdgegaan bij mij en ik ben hierdoor erg onzeker geworden. Onzeker was ik zoizo al maar door het vreemdgaan van mij ex is dit alleen maar erger geworden. Mijn nieuwe vriend en ik hebben het erg leuk samen alleen heeft hij mij een paar maanden geleden bijna bedrogen met een ander. Hier ben ik achter gekomen door gesprekken die iemand mij gestuurd heeft. Mijn vriend zei zelf dat hij dacht dat hij erin geluisd werd door mij om hem te testen. Ik weet niet of ik dit moet geloven maar had mezelf er maar bij neergelegd. Kan iemand mij helpen om van deze enorme jaloezie af te komen.

Groetjes

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Mijn nieuwe vriend en ik hebben het erg leuk samen alleen heeft hij mij een paar maanden geleden bijna bedrogen met een ander. Hier ben ik achter gekomen door gesprekken die iemand mij gestuurd heeft. Mijn vriend zei zelf dat hij dacht dat hij erin geluisd werd door mij om hem te testen.[/quote] Erg puberaal allemaal…
    “bijna bedrogen” bestaat niet. Of bedrogen of niet bedrogen!

[quote]Hier ben ik achter gekomen door gesprekken die iemand mij gestuurd heeft. [/quote] achterbaks gedoe! als iemand dat doet moet je je altijd afvragen waarom…..

[quote]Mijn vriend zei zelf dat hij dacht dat hij erin geluisd werd door mij om hem te testen.[/quote] Kinderachtig…..

Ik denk dat jullie nog wat te jong zijn voor een relatie…althans zo lijkt het wel.

Reageren
    Anoniem

nou tandor dat denk ik niet. we hebben een jaar een relatie en kennen elkaar al langer. hij is 25 en heeft al een zoontje van 1. We wonen samen al een paar maanden dus denk dat je je daar in vergist 😉 Maar alsnog wat kan ik doen aan erg jaloerse gevoelens. Moet ik me hier overheen zetten of laten gaan.

Reageren
    John (moderator)

Daarom schreef ik: althans zo lijkt het wel.

Je zult je daar echt overheen moeten zetten. Niks ergers dan een erg jaloerse partner…dat is slecht voor je relatie maar ook voor jezelf…

speelt zijn ex een rol in dat jaloers zijn?

Reageren
    Anoniem

hoi tandor,

nee zijn ex maakt mij totaal niet jaloers, wat ik juist wel eerst dacht dat het zou zijn. want hij heeft natuurlijk nog contact met haar als het gaat om die kleine. Ik denk dat het gewoon meer jaloerse gevoelens zijn als het gaat om vreemdgaan. Ik ben gewoon bang dat hij mij bedriegt. Soms heb ik zulke erge uitbarstingen dat ik keihard begin te huilen en te trillen door de angst hem kwijt te raken. Hij troost mij dan wel en zegt dat hij bij mij voor altijd blijft, maar toch. Iets brengt mij in twijfel de hele tijd en dit is erg vervelend.

Reageren
    John (moderator)

Als je er veel last van hebt en het moeilijk kunt loslaten, zou je een keer met een psycholoog kunnen praten…

Reageren
    Anoniem

Jaloezie is eigenlijk twijfelen aan jezelf. Je bent bang om je vriend kwijt te raken aan een andere vrouw die leuker, knapper, slanker, hipper etc. is dan jij. Je kunt je niet voorstellen dat jouw vriend zoiets geweldigs zou kunnen laten staan en jou meteen vergeet als je er niet bij bent.

Ik denk dat je meer vertrouwen in jezelf moet hebben. Het klinkt clichee maar hey, je vriend is niet voor niks bij jou!

Trek je niks aan van mensen die stoken in je relatie. Dat is inderdaad gewoon kinderachtig maar je wordt er wel onzeker van dus het werkt. Sta daar boven! Kijk wat jouw sterke punten zijn en zeg dit hardop tegen jezelf. Dat klinkt stom maar probeer het maar eens 😉

Reageren
    Anoniem

Hartstikke bedankt voor het reageren! Ik ga me best doen om minder onzeker te zijn en mezelf niet zo de grond in te duwen.

Reageren
Reageer op: jaloezie..
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.