Zoeken Vraag het forum

Jaloers gevoel / onzekerheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Lars

Hallo,
    Ik ben een jongen van 17 jaar en heb sinds 5 maanden een hele lieve vriendin. We hebben het super met elkaar en houden echt van elkaar. Maar nou zit ik met een probleem:
    Anderhalf jaar geleden heb ik een korte “relatie” (2 weken) gehad met een meisje, en die heeft mij in die tijd 8 keer bedrogen, door vreemd te gaan met verscheidene jongens. Nou vertrouw ik mijn vriendin volledig, en ik ben er zeker van dat ze mij nooit zou bedriegen, maar toch blijft dat gevoel knagen. Ze heeft een aantal jongens ooit leren kennen via internet en daar heeft ze zo af en toe nog contact mee. Af en toe lees ik vanuit mijn ooghoeken wel eens een smsje van haar mee als ze zo’n jongen smst, en die jongens noemen haar allemaal schat of lieverd. Ik heb nooit kunnen lezen of ze hun ook zo noemt, en ik weet eigenlijk wel zeker van niet, maar toch blijft het gevoel daar. Ook ben ik zo achterdochtig dat ik iedere keer als ze op twitter een tweet stuurt naar zo’n jongen, dat ik naar zijn twitterpage ga om te kijken wat er allemaal heen weer getweet word. Een maandje geleden kwam een van die jongens ook naar haar toe, terwijl ik op mijn kamer zat (ivm studie) 130km verderop. Ik voelde mij daar zo onzeker bij, wat nou als hij haar begon te zoenen, of erger. Ik kon op die dag ook niet stoppen met haar te smsen, dan had ik weer het idee: elke keer als ik wat terug krijg, is ze in ieder geval niet bezig met die jongen. Ergens diep van binnen zou ik haar smsjes eens een keer door willen lezen, maar iedere keer als ik dat denk, schaam ik mij diep voor mezelf, omdat ik haar volledig vertrouw. Toch blijft het heel erg moeilijk voor mij. Ook als ze me verteld dat ze een feestje heeft van haar vriendinnen, heb ik altijd die gedachte in mijn achterhoofd, zullen er ook jongens op dat feestje zijn, en zo ja, gaat dat wel goed? Ik vind het echt een verschrikkelijk gevoel en wil hier gewoon van af, vooral omdat ik weet dat ze mijn vertrouwen nooit kapot zou maken door vreemd te gaan of iets dergelijks, maar het blijft moeilijk. Ik wil gewoon heel graag van dit gevoel afkomen, want het maakt mij mentaal gezien helemaal kapot
    Heeft iemand misschien tips voor mij waardoor ik mij niet zo onzeker meer voel?

1 reactie
    Reageren
    Nick

Hey Lars, ik heb dat ook wel een beetje gehad. Ik zou tegenover haar eerlijk zijn over je onzekerheid. Dat je door die eerdere korte relatie wat onzeker bent, waarschijnlijk zal ze het wel bij je wegnemen..

Reageren
Reageer op: Jaloers gevoel / onzekerheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.