Zoeken Vraag het forum

vagina te wijd HELP!

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hoi allemaal ik ben een meisje van 18,
    En ik en mijn vriend hebben vrijwel geen sex meer, ik schaam me erg ervoor want ik heb dus best grote schaamlippen en daardoor word t al erg snel droog, ook voelt hij geen wrijving, maar kan er niks op vinden op internet,
    Worden bepaalde operaties vergoed? En hoe gaat dat dan in zn werk?

alvast super bedankt

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik weet natuurlijk niet wat jij “best groot” noemt.
    Maar op zich zou dat niet meteen tot een operatie moeten leiden. Soms is het voldoende om een glijmiddel te gebruiken. Het droog worden wordt doorgaans niet door de schaamlippen veroorzaakt.
    Ga in eerste instantie in ieder geval naar je huisarts. Dat is degene die je moet doorverwijzen als dat nodig is.

Reageren
    Anoniem

Ik heb dit een tijdje geleden opgezocht. Een vagina vernauwing gaat bij sommigen goed(tijdelijk), maar vaak na een lange tijd ontstaan er problemen. De process hoe de vagina wordt vernauwd bij vele dokters is niet de juiste oplossing. Het is vaak geen natuurlijke process en in principe zitten ze in je vagina te naaien en sommige gebruiken daar zelfs een soort van “ijzerdraad” voor.

Wat je kunt doen is:

Met je vriendje de juiste standje vinden
    Glijmiddel gebruiken
    Bek en Bodem oefeningen doen.

“Veel” wrijving is ook niet altijd nodig. Puur opwinding speelt ook een rol. Wees niet saai in bed en maak het spannend.

Ik ben een jongen. Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem. Ze is snel droog… terwijl ze opgewonden is… En haar vagina is ook niet echt strak laat k het zo zggen.. alleen bepaalde standjes geven mij toch meer wrijving en wanneer ze klaar komt is ze ook een stuk strakker.
    In plaats van dat ze een vagina vernauwing krijgt heb ik toch liever dat ze wat spannender in bed wordt :’D… compenseren… tja sommige meiden hebben een wat lossere maar betekend niet dat ze niet lekker zijn ;p.

Reageren
    Anoniem

hoi.Anoniem ik lees hier jou vraag ook alle is het van Maart geleden. heb je in tussen alle naar een dokter of zo geweest ? ben eens benieuwd welke oplossingen je heb gevonden ? ik zelf ben 35 en mama van 2 kidts . ik zelf heb ook groote schaamlippen en is mijn vagina niet meer zo stak en daar bij ben ik dan te nat van op winding. ik ben alle 15 jaar bij mijn man 0. hij vindt dit niet zo erg . maar ik wil dit voor mij zelf doen . donderdag heb ik een afspraak bij een dokter .ben benieuwd ?

Reageren
    Nien

Hee Hallo, ik heb ook hetzelfde.. ik heb geen bevalling gehad.. ik heb altijd al gesport en sinds ik weer een relatie heb doe ik oefeningen om mijn vagina strakker te maken. Maar dat werkt niet.. wel is zo dat als ik een week geen seks heb gehad ik dan in het begin strak ben maar na 5 min is het al over.. ik baal ervan want ik weet niet wat ik nog kan doen. Ook iets gehoord over een Surinaams pasta om het strakker te maken, maar of dat helpt en waar je dat kan halen weet ik niet. Ik weet niet wat ik van een operatie moet vinden en of dat wel lang zo blijft. Iemand die me nog tips kan geven? Ik heb er vroeger met mijn ex nooit gemerkt dat er wat aan de hand was. Na mijn 2e abortus heb ik geen seks meer gehad en na 3 jaar een nieuwe vriend. Normale lengte zelfs iets groter dan mijn ex.

Reageren
Reageer op: vagina te wijd HELP!
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.