- Anoniem3 november 2014 om 18:41
Wegens omstandigheden ( ziek ) heb ik 2 morning afterpillen gebruikt binnen de 12 dagen. Na de eerste pil heb ik met 1 dag vertraging mijn maanstonden gehad. De 2de heb ik echter genomen na 5 dagen van mijn nieuwe pilstrip ( dus eerste week). Hierbij werd tijdens het vrijen wel gebruik gemaakt van het condoom, maar dit ging dan weer niet zonder slag of stoot. Wat zijn de eventuele effecten en hoe schadelijk zijn die ? Heb wel een afspraak ingepland bij de dokter om over te schakelen naar de prikpil
1 reactieReagerenJohn (moderator)
3 november 2014 om 22:35Het is natuurlijk niet de bedoeling van de MAP om ze zo snel achter elkaar te gebruiken. Het gooit je hele hormoonstelsel in de war.
[quote]Wegens omstandigheden ( ziek ) heb ik 2 morning afterpillen gebruikt binnen de 12 dagen[/quote]Deze begrijp ik niet helemaal. De MAP gebruik je als je onveilige seks hebt gehad. Niet vanwege omstandigheden of ziek zijn.
Iets anders wat me niet duidelijk is, is de pil.
Reageren
Was het de eerste keer dat je de pil bent gaan gebruiken? Of was het een nieuwe strip na de stopweek? Als dit het geval was, had je helemaal geen MAP nodig gehad, want je was gewoon beschermd door de pil. Tenzij je natuurlijk pillen bent vergeten of iets dergelijks.