Zoeken Vraag het forum

over seks praten met mijn vriend en zijn ego

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik ben nu drie jaar samen met mijn vriend en we kunnen steeds moeilijker praten over seks. Hij baseert zijn seksuele kwaliteiten op zijn ex vriendinnen, die stuk voor stuk – allemaal en altijd – klaar kwamen van de daad zelf. Ik wil eens normaal met mijn vriend over onze seks praten, maar het lukt niet zo omdat hij gelijk in de verdediging schiet en een beetje macho begint te doen dat – wat er ook is – het niet aan hem ligt. Ik kan zelf namelijk echt niet klaar komen van de daad zelf, wat ik geen issue vind want naar mijn weten is het gewoon niet voor elke vrouw weggelegd, maar mijn vriend gelooft me niet dat het eerder iets uitzonderlijks is voor een vrouw.
    Nu wil ik weten hoe ik met een jongen (we zijn beide begin 20) over zulke dingen kan praten zonder dat het gelijk zijn ego schaadt. Ik wil er gewoon rustig over kunnen praten, maar het loopt altijd uit op een discussie/ruzie omdat hij zich soort van aangevallen voelt en ik voel me onbegrepen.

Verder is het wel een hele lieve, zachtaardige jongen hoor en ik kan van alles en nog wat met hem bespreken, maar ik stoor me er aan dat hij me dan als het ware niet vertrouwd als ik iets op te merken heb.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]maar ik stoor me er aan dat hij me dan als het ware niet vertrouwd als ik iets op te merken heb.[/quote]Misschien is het goed om dit onderwerp eerst eens met hem te bespreken alvorens over de seks te praten.

Reageren
    Anoniem

ne we vertrouwen elkaar heel erg, alleen als ik over onze seks begin dan doet hij gelijk alsof het alleen aan mij ligt ‘omdat’ zijn ex vriendinnen niks te ‘klagen’ hadden.. het is namelijk zo dat mijn klaarkomen niet echt een plek heeft in onze relatie, hij vind dat ik moeilijk klaarkom en daarom heeft hij er bijna nooit echt zin in. Hij probeert zo soms wel, om de paar maanden beft hij me wel, even, als ik er om vraag. Of als we seks hebben dan friemelt hij een beetje aan me, maar inmiddels heb ik daar gewoon niet genoeg aan om geil van te worden. Maar dit alles lijkt onbespreekbaar te zijn.

Reageren
    John (moderator)

Dan heeft hij nogal wat egoïstische trekjes.
    Weet je, het is niet belangrijk waar het “probleem” ligt maar wel hoe je een probleem oplost. En dan gezamenlijk. Hij mag daar wel wat meer moeite voor doen. Het zou juist een uitdaging moeten zijn om naar manieren en mogelijkheden te zoeken om jou te bevredigen en daar samen van te kunnen genieten.
    Als hij tegenover jou opschept dat zijn exen over zijn seksuele prestaties nooit te klagen hebben gehad, vind ik dat verwerpelijk. Dit is namelijk NOT DONE!!
    Je kunt daar zelfs vraagtekens bij zetten. Ze waren misschien beter in faken dan hij denkt.

Denk goed na over deze relatie…

Reageren
    Anoniem

ja we hebben momenteel ook ruzie hier over (vandaar dat ik deze vraag hier stel) en ik heb momenteel mijn afstand genomen van hem. Het speelt al langer en we hebben al die tijd nog geen manier gevonden om dit samen op te lossen. Vorige keren dat ik het wilde bespreken liep het uit op een periode met helemaal geen seks. Na zo’n periode waren we dan beide al weer allang blij dat we wel weer seks hadden.. zodra die frequentie weer gezond word begin ik weer te piekeren over de kwaliteit, en wat ik precies uit de seks haal.. want dat is vrij weinig op deze manier.. en dan probeer ik het weer aan te kaarten maar hij raakt meteen weer beledigt en beginnen we weer van voor af aan. Ik wil echt een constructieve manier vinden om hier over te kunnen praten en hier samen aan te werken. Ik ga dit spelletje namelijk niet weer doen. Maar ja, dwingen kan niet. Als we hier niet over kunnen praten en samen nadenken houdt het op. Het werkt niet als ik in mijn eentje iets wil oplossen, en hij het alleen maar ziet alsof ik de sfeer wil verpesten. help.

Reageren
Reageer op: over seks praten met mijn vriend en zijn ego
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.