- Anoniem14 juli 2014 om 07:05
Ik zie heel veel vragen van mensen maar toch wil ik ook graag persoonlijk wat vertellen/vragen.
Gisterochtend had ik voor de eerste keer seks in me leven. (Ik ben 19 jaar) toen we bezig waren duurde het maar en duurde het maar. We waren zeker een uur bezig en je kon zien dat ze moe werd en ze was het zat. Ik kwam nog niet klaar. Na anderhalf uur kwam ik eindelijk klaar. Ik schrok hiervan terwijl ik gewoon masturbeert kan het zeker 5 minuten duren dat ik klaar kom. Hoe kan dat? En toen ik condoom om had voelde ik het niet zo echt bij mn eikel. Is dat normaal? Ik voelde ook alleen maar haar sluiting bij de schaamlip dus de onderkant van me penis kort om ik voelde niks en zij wel. Hoe kan dat?
Groetjes bob3 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 juli 2014 om 10:02Hallo Bob,
Ter geruststelling: Je bent niet de enige die dat overkomt. Het is natuurlijk wel vervelend.
Er zijn waarschijnlijk meerdere oorzaken.Het was de eerste keer. Soms hebben mannen zoveel spanningen en soms faalangst dat het dus gewoon niet gaat lukken.
De condoom. Door het condoom neemt de gevoeligheid van je eikel af. Dat is gewoon een feit. Het kan zijn dat de condoom niet de juiste maat had en je penis hierdoor werd afgekneld. Dat kan een orgasme vertragen of zelf tegenhouden. Meet dus de omtrek van je penis en let op de maat die op de verpakking is vermeld.
Reageren
Wat de ongevoeligheid betreft: neem de volgende keer extra dunne condooms voor meer gevoel. Die zijn sterk genoeg. Let wel op dat je de condoom goed gebruikt. Lees de gebruiksaanwijzing.Anoniem14 juli 2014 om 20:09Beste tandor,
Gelukkig kan ik opgelucht adem halen dat ik niet enige ben.. En qua spanning dat was ik zeker en ik ben ook erg onzeker. Ik denk dat het daar aan ligt, het was ook niet op mijn eigen kamer. Of mijn grond gebied. Over de condoom. Ik heb die gekregen van iemand en ging er strak op. Hoe kan je het beste meten de omvang van je pernis met een schuifmaat?
Reageren
Bob,John (moderator)
14 juli 2014 om 20:27De omtrek van je penis meet je het beste met een meetlint, dus rondom je penis.
Reageren
Met een schuifmaat gaat natuurlijk ook. Gewoon de omtrek van een cirkel berekenen aan de hand van de gemeten diameter. ( 3,14 x diameter)