Zoeken Vraag het forum

Ontmaagd accepteren na leugen?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • onno 2

Ben getrouwd met een meid. Ze ze van te voren dat maagd was. Na 2 maand kom ik er achter via haar dat ze is ontmaagd. Heb het uit haar gehaald. Ze was onduidelijk over haar ex. Ze zei dat het lang geleden was, ze had ontzettend spijt en schuldgevoel. Hierna kreeg ze een psychose en draaide beetje door. Daarna leerde ze mij kennen, ik was haar licht in het duister. we zijn van elkaar gaan houden. Via via kwam ik achter haar psychose, tijdens het dagen. Ze had verteld hierover, maar ze zei niets over haar ontmaagding. Ik denk oke ze had het moeilijk. We trouwen en nu blijkt dat ze loog over haar maagdheid. Ze zei dat ze er niet over durfde te praten want anders kon er nog een psychose terug komen. Ze wou er daarom niet over praten. Moet ik haar nu vergeven of verlaten?

24 reacties
    Reageren
    onno 2

Ikzelf ben dus wel maagd, en zij niet.

Reageren
    Tara

In hoeverre vind jij het erg dan dat ze geen maagd meer is? Of gaat het jou om de leugen hier over? Houd je van haar? Persoonlijk vind ik het nogal sneu om te liegen over je maagdelijkheid, maar kennelijk is dat voor jou wel heel belangrijk. Maar je moet je afvragen dat als ze nu al niet eerlijk is tegenover jou, kun je haar dan nog wel vertrouwen? En de psychose, is dat door een arts vastgesteld? Slikt ze daar nu medicijnen voor, of doet ze alleen maar alsof?

Reageren
    Onno 2

Ik hou heel veel van haar! Ik vind het wel teleurstellend dat ze het niet meer is. Ik heb mij al die tijd ingehouden. En zij liet zich gaan, ze had een relatie van een paar jaar. Eerste jaar deed ze niets, daarna een paar keer. Daarna veel spijt en schuldgevoel van het falen. Nu is ze over alles wel eerlijk. Psychose klopt wel, ze heeft afspraken gehad en medicijnen. Ze heeft het zwaar en is bang voor weer een psychose. Ik heb pijn doordat ik telkens moet denken dat een ander bij haar naar binnen is geweest. Ik vind dat ik ook een maagd verdien. Maar ik heb nu wel iemand die voor altijd van me houdt. War moet ik doen?

Reageren
    Imke

Hallo Onno,
    Ik zou gaan voor de liefde. Dat maagdenvlies is niets meer dan een klein randje en dat kan ook al gescheurd zijn door paardrijden bijvoorbeeld. En wie garandeert jou dat jullie voor altijd samen blijven? Volg je hart zou ik zeggen en wees lief voor elkaar.

Succes

Reageren
    Onno 2

Hoi Imke, dankje voor je reactie. Ik vind het lastig om constant te denken dat ze toen met een ander is geweest. Ik wil het vergeten, maar lukt niet. Ik denk dat ze wel bij me blijft, zij ziet mij als haar eerste echte liefde. Mijn hart zegt blijf bij haar. Maar het knaagt aan mij. Ik vind ook dat de liefde moet overwinnen…

Reageren
    Joleen

Hai, het is gebeurd. Je kunt het niet meer terugdraaien. Leg je er bij neer en neem haar zoals ze is.

Groetjes

Reageren
    Onno 2

ik vind het zo moeilijk. Me hoofd zit vol. Ik hield me al die jaren in en zei niet. Is toch niet eerlijk. En ze loog tegen me. Terwijl dit zo belangrijk voor me is.. Ik kan er niet tegen, ik walg er van..maar ik hou van haar..

Reageren
    Emmeke

Hallo Onno, ik zie dat er nog niet veel (niet één!) man heeft gereageerd en ook ik ben V, maar kun je dan uitleggen wát de knoop in jouw maag is en waar je nu precies van walgt? Mag ik wat vragen… is het vanuit je geloof dat je maagd wilt zijn tot aan het huwelijk? Dan is het toch niet iets wat JIJ wilt, maar iets wat je met de paplepel is ingevoerd en dat jij nu DENKT dat ze ‘slecht’ is of weet ik wat, terwijl liefde en seks het mooiste en leukste is dat er bestaat. Begrijp me niet verkeerd, maar ik probeer jou namelijk te begrijpen (want dat doe ik niet, omdat ik vind dat mensen niet zijn geschapen voor monogamie, maar dat is mijn mening).

Groetjes

Reageren
    Onno 2

Hoi Emmeke. Mijn knoop is dat ze het met een ander heeft gedaan. Ik walg er van dat iemand bij haar naar binnen is geweest en ook dar ze dat wel wou. En dat ze niet eerlijk tegen me was. Want is belangrijk voor me. Ben christelijk. Er wordt mij niets opgelegd. Ik sta achter veel goede regels en leefwijze van de bijbel. Respect voor je lichaam, behandelen als tempel van God. Niet als een lichaam voor iedereen. Zij had wel veel spijt, leidde tot psychose. Ik denk dat de mens wel geschapen is voor monogamie met een doel. Voortplanting. Niet overspel, wat leidt tot ziekten, abortus, scheidingen, pijn, enz.

Reageren
    Gus

Dag Onno,
    Monogamie is opgelegd door de kerk !
    Het is totaal in tegenstelling tot wat moeder natuur voorschrijft. Integendeel: een vrouw/man moet zich voortplanten. . . zo wordt het “vermenigvuldigen” gezorgd.
    En. . . de kerk “eist” juist dat men zich vermenigvuldigd.
    Wat is nou jouw probleem ?
    OK, het maagdenvlies is gebroken, zij heeft het voor jou met een ander “gedaan”, et wat dan nog ?
    Zij houdt van jou. . . daar gaat het om; HOUDEN VAN !
    Jij houdt van haar; zij houdt van jou, dat is waarom het gaat, toch?
    En OK, zij heeft in het verleden een misstap begaan, nou en?
    Volg je hart, daar gaat het om!
    Groetjes, Gus

Reageren
    sa

is maar een stukje vlees.. door voetbal te spelen kan meisjes zelf ontmaag raken..

Reageren
    Onno 2

Hoi Gus, is niet opgelegd door kerk. Het gaat om de richtlijnen van de bijbel. Heb geen overspel. Je lichaam is heilig en dat mag je niet onteren. Daarnaast is het gewoon ranzig en leidt tot ziekten. Wat moet ik doen als ik er niet mee kan leven? De gedachte vreet mij op.. ik voel te veel pijn en haat en teleurstelling. Ik heb al die jaren mijn best gedaan en zij niet. Is oneerlijk, voel me niet goed hierdoor.

Reageren
    Pien

Tsja, als jij de richtlijnen van de bijbel verkiest boven het houden van je vriendin, dan moet je het uitmaken.

Sterkte

Reageren
    Onno 2

Hoi Pien,

Vooral het nieuwe testament zegt vergeven en heb je naaste lief. Maar heb er ontzettend moeite mee… Wie helpt me?

Reageren
Reageer op: Ontmaagd accepteren na leugen?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.