- stephanie B2122 juli 2011 om 23:41
hallo,
ik vroeg me af of het normaal is dat ik mij heel slecht voel na de seks ? misselijk (maar juist niet genoeg om over te geven) , duizelig (maar juist niet genoeg om flauw te vallen) en enorm trillen dat ik echt moet gaan zitten en iets moet drinken. ik zeg dan wel altijd “wel het moet zijn dat het goed geweest is” maar het is natuurlijk niet plezant mij zo slecht voelen na de seks, zelfs een beetje angstaanjagend ook al omdat ik niet moet klaar komen om mij zo ziek te voelen na de seks. en dat gevoel duurt toch ook wel een minuutje of tien, maar dat trillen en beven niet, dat duurt ongeveer een minuutje.
is dat normaal dat mijn lichaam daar zo fel op reageert of toch best ff laten onderzoeken door een dokter of gynaecologe ?groetjes
2 reactiesReagerenMaaike22 juli 2011 om 23:46‘Slecht voelen’ wijst m.i. eerder op een psychische oorzaak, en daarvoor zou een psycholoog of seksuoloog meer in aanmerking komen. Een verwijzing kunt u vragen aan de huisarts. Kunt u zelf mogelijk verklaren waar dit slechte gevoel na de seks vandaan komt? Heeft u dit al lang, of misschien altijd al gehad? Zijn er seksuele handelingen die u geen naar gevoel geven? Heeft u mogelijk nare associaties bij de seks? Heeft u een voorgeschiedenis met gynaecologische aandoeningen? Doet de coïtus pijn? Is er een verandering in de vaginale afscheiding of is er sprake van vaginaal bloedverlies? Heeft u last van contactbloedingen of zogenaamde doorstootpijn?
Reagerenstephanie B2123 juli 2011 om 00:06