- lau5 oktober 2010 om 14:19
ik weet niet wat mijn vriend heeft maar hier komt mijn verhaal
ben 23jaar en heb sinds anderhalfjaar een relatie met een leuke man.
in het begin was die heel lief en kon heel veel met hem lachen. nu aantal maanden is die heel wisselend, ik heb zelf even geen werk en doe het huishouden alles is keurig opgeruimd
zodra die thuis komt en de asbakken zijn niet schoon dan gaat die compleet uit zijn dak, en dan is de avond ook vrijwel verpest, zo ook als ik zijn sokken niet heb gewassen.
heeft ook vaak wisselende buien en dan looptie te praten inzichzelf dat mijn familie en mijn moeder mafkezen zijn en ikook
omdat ik een auto heb gekocht waar mijn moeder aan meebetaald , zijn totaal zijn zaken niet
omdat ik die auto dus had gekocht heeft die bijna 2dagen niks tege mij gezegt, en toen die eindelijk wat begon te praten begon die gelijk met zet jij maar koffie want jij bent een verwend kind, na wat praten en huilen was die niet meer zo boos meer op me.
maar paar dagen later begon die met een opruimdag en alles wat van mij was moest ik maar opruimen of weggooien, niet echt samenwonen dus.
doet niks in het huishouden ik kook en ik doe alle mikmak boodschappen en huishouden.
en als die dan thuis komt en de gordijnen zitten niet goed of de badkamer deur zit dicht dan gaat die compleet uit zijn dak . als hij wat laat vallen gaat die schelden en ik mag het opruimen
het word ook steeds erger en ik wil eigelijk bij hem weg zodra het een stoornis is weet alleen niet precies welke naam.
we schelen trouwens 18jaar
hij vind zichzelf heel wat en ik moet me maar aanpassen aan hem en meedenken als een 39jarige halloooo ik ben net 23 heeft ook vaak dat die na het werk gaat blowen. met vrienden spreekt die niet vaak af en zit in het weekend liever op de bankhelp!?
11 reactiesReagerenAnoniem5 oktober 2010 om 14:26Narcisme is een term uit de psychologie. Het is een vorm van gedrag dat wordt gekenmerkt door een obsessie met de persoon zelf (vaak het uiterlijk), egoïsme, dominantie, ambitie en gebrek aan inlevingsvermogen. Iemand die narcistisch gedrag vertoont, noemt men een narcist.
Op het eerste gezicht heeft een narcist een zeer sterk gevoel van eigenwaarde en straalt zelfvertrouwen uit. Vreemd genoeg is echter het tegendeel het geval. Narcisten hebben, meestal onderbewust, juist weinig gevoel van zelfwaarde en compenseren dit door zich als beter of belangrijker dan anderen te beschouwen. Dit wordt in het Engels wel de narcissistic paradox genoemd. Om zich te beschermen tegen kritiek heeft een narcist niet veel aandacht voor de mening of de gevoelens van anderen en zo vaak een onderontwikkeld inlevingsvermogen. Een narcistische persoonlijkheid kan zodoende een bezwaar vormen bij de uitoefening van bepaalde functies waarbij anderen dienen te worden beoordeeld.
Eigenlijk heeft ieder mens wel eens een licht narcistische inslag, maar als iemands gedrag er te sterk door bepaald wordt en er problemen met de omgeving ontstaan, kan er sprake zijn van een psychische aandoening, bijvoorbeeld een narcistische persoonlijkheidsstoornis.
Lees verder op: http://nl.wikipedia.org/wiki/Narcistische_persoonlijkheidsstoornis
Reagerenbrenda A5 oktober 2010 om 15:00oeffff, als ik het alleen maar lees krijg ik het benauwd.
Reageren
niet echt een gelijkwaardige relatie he?
lijkt me niet dat dit de man is waar je gelukkig mee kan worden.
ik ga maar eens heel kort door de bocht : pak je spullen en zorg dat je wegkomt, voordat er kinderen komen en je helemaal slaaf wordt van deze man.
daarna lees ik nog zijn jaloezie en het blowen……….
wat vind je? is dit hem echt?
van alle mannen in de wereld kies je hem?
verdien je niet beter?
hoe de stoornis heet? doet het er toe? Egoisme? verslaafde?
ga even terug naar je ouders en zoek dan snel iets voor jezelf/
groetjes, Brendalau5 oktober 2010 om 15:40zelf wil die geen kinderen en trouwen wil die het ook niet over hebben
Reageren
hij is zo sinds 6maanden en het word steeds erger
die buien dat word gewoon steeds vaker eerst was het keer in de 2weken en die gewoon om de 2dagenLouise5 oktober 2010 om 18:17Of deze man nu ziek is of niet, het is een erg onprettig mens in de omgang. Ik zou het niet fijn vinden zo iemand steeds om mij heen te hebben. Waarom wil je alleen bij hem weg als hij echt ziek is?
Trouwens, een diagnose kan alleen gesteld worden door een dokter die de patiënt kent en kan onderzoeken. Op internet kom je dus wat betreft jouw diagnose niet veel verder. Qua mening van anderen die jouw bericht lezen, zullen 9 van de 10 het met jou eens zijn… Denk ik.
Reagerenlau6 oktober 2010 om 09:10vandaag en gisteren was die weer heel lief’
ik weet niet waar ik aan toe ben
Reageren
hijzelf begon erover dat hij die buien heeft door zijn werk , en omdat ik dus die auto had gekocht
daar hij nog steeds met die auto zit snap ikniet das bijna weer een week terug
ik denk zelf dat het door blowen komt
als die een halvedag niet heeft gerookt dan kan een klein ding als zijn dag verpesten en dan rijd die als een kip zonder kop in de auto hard remmen en gehaast rijdenlau6 oktober 2010 om 09:15[b]lau schrijft:[/b]
[quote]vandaag en gisteren was die weer heel lief’ik weet niet waar ik aan toe ben
Reageren
hijzelf begon erover dat hij die buien heeft door zijn werk , en omdat ik dus die auto had gekocht
daar hij nog steeds met die auto zit snap ikniet das bijna weer een week terug
ik denk zelf dat het door blowen komt
als die een halvedag niet heeft gerookt dan kan een klein ding als zijn dag verpesten en dan rijd die als een kip zonder kop in de auto hard remmen en gehaast rijden[/quote]
en hij zegt ook tege me dat ik mijn moeder meer moet loslaten dat ik onder de plak zit
wie is hij om dat te bepalen ik heb niks over hem te zeggen en als ik dat doe krijg ik een grote mond maar hij verteld wel hoe ik mijn leven moet aanpakken dat ik me moeder meer moet loslaten dat ik volwassener moet denken
sorry maar zoek dan maar iemand van je eigen leeftijd denk ik dan heb ik hem ook verteldlau6 oktober 2010 om 09:17ja dat narcistme daar zitten wel dingen bij die heeft heeft maar niet alles
ReagerenMirte7 oktober 2010 om 17:34Waarom zoek je het probleem bij de ander? Is het niet slimmer om de oplossing bij jezelf te zoeken zodat jij niet meer met het probleem te maken hebt. Een ander veranderen lukt je toch niet, en jij kunt jezelf wel veranderen.
Reagerenlaura8 oktober 2010 om 08:52[b]Mirte schrijft:[/b]
[quote]Waarom zoek je het probleem bij de ander? Is het niet slimmer om de oplossing bij jezelf te zoeken zodat jij niet meer met het probleem te maken hebt. Een ander veranderen lukt je toch niet, en jij kunt jezelf wel veranderen.[/quote]mezelf veranderen moet je niet doen
Reageren
iemand neemt je zoals je bent en als hij jou wil veranderen is die verkeerd bezig
ik moet zoveel doen in het huishouden dat ik er nog een lijst bij krijg ook voel me net een slaaf
dat ik als hem moet denken en volwassener moet doen kan ook niet want ik ben 23en hij bijna 40
ik krijg altijd overal de schuld van
heb vaak gedacht aan mezelf van zit ik fout.
maar als iemand om een kleinste dingen al ruzie maakt vraag ik me wel iets afsadie16 oktober 2010 om 19:43meteen stoppen met deze relatie. Ik heb al 18 jaar een relatie met een narcist, 2 kinderen gekregen, en probeer nu een eigen leven te krijgen. Ik had geen eigenwaarde meer, heb hulp gezocht via huisarst, heb nooit gedacht dat het aan mijn relatie lag, ik weet nu beter. Ik ben langzaam en met heel veel pijn(gebroken hart) wakker geworden.
ReagerenAnoniem3 december 2015 om 23:38IK merk al dat er hier mensen zijn die niet weten waar ze over praten of zijn zelf narsist
Reageren