Zoeken Vraag het forum

Ontlasting bij de sex

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Muis

Hallo,

Ik ben een vrouw van 40 en heb sinds een jaar of drie last van ontlasting (zeg maar poep) zodra ik klaarkom. Vooral als ik (vaginaal) gepenetreerd wordt. Kan zomaar uit he niks zijn. Want voel het vaak niet aankomen. Ik span bij bekkenbodem aan en zodra ik klaar kom ontspan ik me in het geheel en komt er regelmatig ook ontlasting uit. Ben al bij een bekkenbodemfysio geweest maar die kon me als enige adviseren om me darmen eerst schoon te spoelen voor ik sex ga hebben. Maar ja zo is de lol er wel beetje van af, en zit spontane sex er niet meer in. Zelf schaam ik me kapot als het gebeurd. En heb ook geen idee wat ik verder nog kan doen of waarom dit gebeurd. Heb bij de bekkenfysio ook aangegeven dat ik wel een aantal keer anale sex heb gehad voor dit begon maar volgens haar kon het daar niet aan liggen.
    Mijn vraag is nu. Hoe kom ik hier vanaf of wat kan ik er tegen doen? Behalve anale douche. Ik wil weer normale sex kunnen hebben en kunnen genieten van het klaarkomen.

Reageer op: Ontlasting bij de sex
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.