- Naomi30 augustus 2018 om 20:27
Hallo,
ik heb een probleempje. Iedere keer dat ik seks heb doet het veel pijn en heb ik last van bloedverlies. De pijn houdt enkele (5 à 6) dagen na de seks nog aan. Ook heb ik deze dagen nog last van licht bloedverlies.
Plassen is al helemaal niet te doen, de pijn is dan niet te houden.Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet of wat dit zou kunnen zijn. Het ligt niet aan een gebrek aan nat zijn, ook gebruiken van glijmiddel helpt niet. Een SOA is het ook niet, hier laat ik mij geregeld op testen..
De pijn is zo erg dat ik geen seks meer durf te hebben, wat het natuurlijk niet bevordert.
Ik weet niet zo goed wat ik hiermee aan moet..
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2018 om 22:40Ga met die klachten naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de gynaecoloog
ReagerenLies2 oktober 2018 om 22:34Hey!
Ik heb net hetzelfde en weet niet goed wat hier aan te doen. Mijn moeder denkt dat ik nog steeds een maagd ben en durf aan haar niet te vragen om naar gynaecoloog te gaan. Zelf ben ik nog een studente en heb niet genoeg geld om dit te doen.
Hopelijk weet jij al meer! Zou het graag ook willen weten, ik durf geen relatie aan te gaan omwille deze situatie.
groetjes
ReagerenJohn (moderator)
3 oktober 2018 om 11:37Ga met de klachten naar de huisarts
ReagerenCatootje3 oktober 2018 om 17:46@Naomie en Lies, als je misschien de pil gebruikt, kan het daarvan komen. Die werkt ontregelend op je eigen hormonen, bevordert oestrogeendominantie, werkt verhogend op het cortisol en zorgt voor verliezen aan vitaminen en mineralen, waaronder zink. Andere hormonale anticonceptie het zelfde verhaal maar dan werken ze minder of niet op het oestrogeen. Buiten pilgebruik hebben veel vrouwen toch al last van oestrogeendominantie, wat tot tal van klachten kan leiden. Je zou er eens wat over kunnen opzoeken.
Pijn kan natuurlijk ook met fysieke oorzaken te maken hebben. Bijvoorbeeld als je niet nat genoeg, opgewonden bent, als hij een erg grote heeft of misschien een afwijking.
Reageren