Zoeken Vraag het forum

Schaamte na masturberen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Miranda

Hallo

Ik ben een vrouw van 47 en al 23 jaar getrouwd met een lieve man. Mijn probleem is dat mijn libido veel hoger is dan van hem: we vrijen elke week wel maar voor mij is dat niet genoeg. Ik ben de laatste maanden steeds vaker gaan masturberen om aan mijn behoefte te voldoen. Het is nu echter zo dat ik bijna elke dag wel een keer mijzelf tot een hoogtepunt breng. Hierna schaam ik me er voor maar het verlangen is zo groot dat ik de dag erna toch weer begin.

Is dit gedrag normaal? Aan de ene kant heeft niemand er last van, is het heerlijk en lijdt mijn dagelijkse functioneren er niet onder. Aan de andere kant weet ik dat (bijna) elke vrouw masturbeert, maar in deze frequentie voelt het bijna als vreemd gaan.

5 reacties
    Reageren
    Panda

Hallo Miranda,

Het kan natuurlijk zijn dat jouw libido hoger is dan die van jouw man. Dat jij daardoor masturbeert lijkt mij geen enkel probleem. Weet jij hiervan? Een hebben jullie het hier wel eens over? Ik denk dat hij liever heeft dat jij jezelf bevredigd dan dat je het buiten de deur gaat zoeken.

Reageren
    Miranda

Hallo Panda

Ik heb het er ooit wel eens over gehad met mijn man. Hij haalde zijn schouders op en zei dat het normaal is. Dat klopt ten dele wel, voor zover ik weet doen mijn vriendinnen het ook allemaal, maar mijn probleem is vooral de frequentie. Is het wel normaal om het zowat elke dag te doen?

Reageren
    Catootje

Elke dag is vrij normaal maar het verschilt van persoon tot persoon. Alleen jammer dat je niet wat meer hebt met je man. Soms kan de manier waarop  uitmaken; wat meer ruimte voor elkaar aanraken, gedurende de dag, meer knuffelen, masseren, wat kan overgaan in vrijen. Misschien wat meer tantra erin brengen. Daarbij gaat het er minder om of je van tevoren zin hebt maar dat je wat meer bij elkaar en in elkaar zit en dat een orgasme minder belangrijk wordt. Dan heb je ook meer de verbinding met elkaar. Met een dalorgasme kan het ook fijner worden.

Reageren
    Miranda

Hallo Dat potje

Bedankt voor je reactie.

Misschien is tantra inderdaad wel iets om te proberen.

Heb je misschien tips welk boek/film ik zou kunnen gebruiken hiervoor? Wij zijn allebei volledig onbekend hiermee

Reageren
    Esther

Hi Miranda, ik ben 51 jr en ook al lang getrouwd. M’n man heeft minder behoefte aan sex en ik merk en voel aan me zelf een steeds grotere behoefte en ik masturbeer nu ook dagelijks en soms 2 keer per dag. Ik voel me er prima bij en ik overweeg nu om ook een speeltje te gaan kopen maar ik heb wel een soort schuld gevoel naar mn man maar ik  krijg hem niet in beweging. Met die warme dagen van afgelopen tijd zit ik vaak bloot in de zpn wat me al opwindt (erg he). Grts. Es

Reageren
Reageer op: Schaamte na masturberen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.