- Miranda3 augustus 2018 om 11:16
Hallo
Ik ben een vrouw van 47 en al 23 jaar getrouwd met een lieve man. Mijn probleem is dat mijn libido veel hoger is dan van hem: we vrijen elke week wel maar voor mij is dat niet genoeg. Ik ben de laatste maanden steeds vaker gaan masturberen om aan mijn behoefte te voldoen. Het is nu echter zo dat ik bijna elke dag wel een keer mijzelf tot een hoogtepunt breng. Hierna schaam ik me er voor maar het verlangen is zo groot dat ik de dag erna toch weer begin.
Is dit gedrag normaal? Aan de ene kant heeft niemand er last van, is het heerlijk en lijdt mijn dagelijkse functioneren er niet onder. Aan de andere kant weet ik dat (bijna) elke vrouw masturbeert, maar in deze frequentie voelt het bijna als vreemd gaan.
5 reactiesReagerenPanda4 augustus 2018 om 09:28Hallo Miranda,
Het kan natuurlijk zijn dat jouw libido hoger is dan die van jouw man. Dat jij daardoor masturbeert lijkt mij geen enkel probleem. Weet jij hiervan? Een hebben jullie het hier wel eens over? Ik denk dat hij liever heeft dat jij jezelf bevredigd dan dat je het buiten de deur gaat zoeken.
ReagerenMiranda4 augustus 2018 om 13:15Hallo Panda
Ik heb het er ooit wel eens over gehad met mijn man. Hij haalde zijn schouders op en zei dat het normaal is. Dat klopt ten dele wel, voor zover ik weet doen mijn vriendinnen het ook allemaal, maar mijn probleem is vooral de frequentie. Is het wel normaal om het zowat elke dag te doen?
ReagerenCatootje4 augustus 2018 om 20:55Elke dag is vrij normaal maar het verschilt van persoon tot persoon. Alleen jammer dat je niet wat meer hebt met je man. Soms kan de manier waarop uitmaken; wat meer ruimte voor elkaar aanraken, gedurende de dag, meer knuffelen, masseren, wat kan overgaan in vrijen. Misschien wat meer tantra erin brengen. Daarbij gaat het er minder om of je van tevoren zin hebt maar dat je wat meer bij elkaar en in elkaar zit en dat een orgasme minder belangrijk wordt. Dan heb je ook meer de verbinding met elkaar. Met een dalorgasme kan het ook fijner worden.
ReagerenMiranda5 augustus 2018 om 09:28Hallo Dat potje
Bedankt voor je reactie.
Misschien is tantra inderdaad wel iets om te proberen.
Heb je misschien tips welk boek/film ik zou kunnen gebruiken hiervoor? Wij zijn allebei volledig onbekend hiermee
ReagerenEsther5 augustus 2018 om 14:14Hi Miranda, ik ben 51 jr en ook al lang getrouwd. M’n man heeft minder behoefte aan sex en ik merk en voel aan me zelf een steeds grotere behoefte en ik masturbeer nu ook dagelijks en soms 2 keer per dag. Ik voel me er prima bij en ik overweeg nu om ook een speeltje te gaan kopen maar ik heb wel een soort schuld gevoel naar mn man maar ik krijg hem niet in beweging. Met die warme dagen van afgelopen tijd zit ik vaak bloot in de zpn wat me al opwindt (erg he). Grts. Es
Reageren