Zoeken Vraag het forum

Hele erge twijfel/diepe "angst"

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hallo allemaal,

als eerste wil ik zeggen dat ik (volgensmij) al een keer een(meerdere) vraag/topic(s) heb geopend op dit forum, en ik open dit topic omdat ik nog steeds met een twijfel zit en het fijner vind om even in een nieuwe te beginnen.

oke, dan zal ik maar bij het begin beginnen….

ik ben een jongen van 16 jaar oud en ik ben heel erg goed in twijfelen XD. Ik heb mij altijd zorgen gemaakt om mijn gezondheid (ik kan wel met een bepaalde zekerheid  zeggen dat ik hypochdrie heb..)

nu over het probleem waar ik nu mee zit en eigenlijk al meer dan 1 jaar mee zit.

Ik maak mij heel erg druk over mijn geaardheid… het is erg lastig uit te leggen over wat ik precies voel en wat er nou precies allemaal door mij heengaat, ik ga het toch proberen uit te leggen.

vorig jaar maakte ik mij dus al druk over mijn geaardheid, ik d8 constant dat ik homo was… en plotseling, ik weet niet meer wanneer, maar plotseling was de twijfel “weg”. Die twijfel is ong. 3 weken geleden terug gekomen en voor mijn gevoel een stuk heftiger.

Ik zal even op een rijtje zetten waarom ik denk dat ik homo/Bi ben :

– Ik vind sommige jongens/mannen gewoon echt knap.

– Ik walg niet van de gedachte sex met een man en ik vind het soms zelfs best opwindend.

– Ik zou het best een keer willen uitproberen om een jongen te pijpen en het lijkt mij ook wel lekker.

– Ik voelde mij laatst best aangetrokken tot een vriend van mij, alleen ik weet niet of  ik hem leuk vind of dat het komt doordat ik mij er zo druk om maak of ik homo ben of niet…

– ik heb momenten dat ik gewoon denk dat ik hetero ben, maar dan denk ik na een paar minuten weer dat ik in een soort “ontkenningsfase” zit van homo zijn…

Naast dit, vind ik ook een meisje heel erg leuk, alleen het “gevoel” is steeds aan het weg vagen en ik weet niet waarom…

Ik heb niks tegen homo’s of bi-seksuele mannen/vrouwen. Ik zou het ook niet erg vinden om bu seksueel te zijn, maar dan krijg ik weer een gedachten in mijn hoofd dat ik dus ook op mannen kan vallen en dat wil ik niet, want ik wil gewoon dat meisje als mijn vriendin (zij vind mij ook leuk, het is nog een beetje vaag, maar we hebben een soort “verkering” XD).

Ik ben blij dat ik mijn verhaal hier op heb geschreven en het dus ergens kwijt kon, bedankt daar voor!

Mijn uiteindelijke vraag is dus, wat denken jullie dat ik ben? Ik zou het liefst hebben dat jullie eerlijk zijn, daar heb ik het meeste aan 🙂 (ik zeg natuurlijk niet dat jullie niet eerlijk zijn)

ik snap ook wel dat jullie niet voor mij uit kunnen maken of ik homo ben of niet, maar misschien een soort van gedachte of gevoel bij deze situatie zou fijn zijn :).

Alvast heel erg bedankt!

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Tijdens de puberteit, kun wel eens mixed feelings hebben. Dat is nog niet zo raar.

Maar de vraag of je Gay of Bi bent, kan ik echt niet voor je beantwoorden.  Je zult zelf naar dat antwoord op zoek moeten. Misschien moet je het inderdaad maar een keer uitproberen…

Reageren
    A

hoi ik ben een meisje van 20 en heb dit ook. Ik dacht dat ik misschien lesbisch zou zijn omdat ik nooit echt verliefd ben geweest op een jongen. Maar wel altijd jongens leuk en aantrekkelijk heb gevonden . Toen ik merkte dat ik vrouwen ook wel aantrekkelijk begon te vonden werd ik op zn zachtst gezegd doods bang en was ik in paniek. Het idee dat dat zou kunnen vond ik walgelijk van mezelf. Toen las ik op internet hoeveel meisjes dat hebben werd de angst minder.

Wat maakt het tegenwoordig uit. Het hoeft niet eens zo te zijn. Maar wat mij heel erg heeft geholpen is praten met mensen erover heel luchtig. Met iemand die je vertrouwt. Het advies dat ik had gekregen was: het heeft geen nut om je er nu druk over te gaan maken. Wanneer het moment daar is merk je het antwoord vanzelf. En geniet een beetje van het ontdekken.

Reageren
    Anoniem

bedankt voor de fijne reactie!!

Reageren
    Jan

Precies hetzelfde probleem hier. Ben 17 maar zit al bijna een jaar met ongeveer dezelfde gedachten. Heb nu bijna 2 jaar een vriendin en het begon op het moment dat het even heel erg slecht ging tussen haar en mij. Heb er daarvoor nog nooit bij nagedacht want vond altijd alleen maar meisjes leuk(nu nog steeds trouwens). Zit dus in periodes heel erg te twijfelen, soms heel erg, soms bijna niet. Ik weet niet of je dit nog leest maar is er bij jou al wat uitgekomen? Of zit je er nog steeds mee? Zou fijn zijn als je(of iemand anders die dit ook heeft gehad) daar antwoord op zou kunnen geven.

Reageren
Reageer op: Hele erge twijfel/diepe "angst"
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.