Home / Dwangstoornis / Dwangstoornis / Jezelf stikken
Ik zou contact kunnen opnemen met mijn voormalige behandelaar, ik ben alleen bang dat ik verplicht word me lichamelijk te onderzoeken in het ziekenhuis of kan dat niet zomaar?
Daar beslis je uiteindelijk altijd zelf over
Dan ga ik alle moed bijbelkaar verzamelen en morgenochtend bellen want het loopt uit de hand en dat wil ik anderen en mezelf niet aandoen. Bedankt.
Ik heb vanmorgen gebeld en de voicemail ingesproken dat ik een afspraak wil maken. Dat geeft nu al gelijk meer rust.
Hierbij een update... ik ben weer in therapie en ik heb er vertrouwen in dat het goed komt. Dat ik een goede manier eigen durf te maken om mijn emoties te voelen.
Wat goed dat je zelf initiatief hebt genomen om de therapie weer op te pakken.
Obsessief en compulsief gedrag (angst- en dwang) zijn hardnekkig, maar niet onoverkomelijk. Ik bedoel: je kan er echt mee leren omgaan zodat je er geen tot nauwelijks last van hebt.
Het is weer mis, zowel met mezelf stikken met sjaal, als mn eetstoornis. Is er echt niet iets dat ik zelf kan doen ipv naar de huisarts gaan? Hoe kan ik mezelf weer de goede richting op sturen?
Ik ben eruit. Ik ga de stappen erbij pakken en toepassen wat mij de vorige keer ook geholpen heeft.
Bedankt in ieder geval dat ik mn verhaal hier kwijt kan.
Vraagje: volgens mij ben jij dezelfde persoon die onder de naam Angela een topic heeft over opzettelijk braken.
En daar blijft ontkennen dat ze een eetstoornis heeft.
Je zit er dus nog veel dieper in dan je deed voorkomen.....
Je gaat hier niet uitkomen zonder hulp!!!!!
Ga naar je huisarts en zorg dat je weer begeleiding krijgt, je hoeft je daar niet voor te schamen.
De huisarts is er om hulp te bieden, neem die hulp aan!!
Ja klopt, dat ben ik ook... de schaamte is groot maar ik denk dat het inderdaad slechter met me gaat dan dat ik ook mezelf voorhoudt. Ik heb vermijdende persoonlijkheidsproblematiek gediagnostiseerd gehad en het lijkt erop dat ik daar nu ook weer mee bezig ben.
Ik zal proberen of ik mezelf zover kan krijgen om te bellen, het is me eerder gelukt dus ook nu zou ik de stap moeten kunnen zetten.
Dankjewel.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!