Zoeken Vraag het forum

Ik krijg geen therapie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Goedenavond,

Ik kamp al een tijdje met stemmingsproblemen. Ik slik daar ook al medicatie voor. Ook krijg ik al ergens behandeling maar is het niet echte therapie. Ik heb dit al meerdere keren aangevraagd omdat ik zelf denk dat dit mij goed zal helpen maar ik kreeg vaak te horen โ€œdat dat voor mij waarschijnlijk geen nut heeft om mij in een kamertje te zetten om te pratenโ€. Ik vraag mij af wat nu slim is om te doen? Ik kan het wel nog een keer vragen maar ik ben bang dat ik dan gewoon weer hetzelfde krijg te horen.

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Dan moet je wat aandringen op therapie

Reageren
    Mabel

Je kan verder gaan kijken, je verdiepen in wat je aanspreekt, de aanmelding onderzoeken, wat ervoor nodig is.

Reageren
    Fdv

Dit gaan bespreken met de huisarts of de POH die bij de huisarts praktijk inzit. Hun kunnen jou vaak de goede weg op wijzen

Reageren
    Pieter

Wel, ik zit in een soortgelijke situatie.. Mijn huisarts zegt ‘er te zijn voor lichamelijke klachten’en niet ‘voor dat soort dingen’.
    GGZ is gestopt na zeer narte ervaringen.. en nu?

Reageren
    Suus

@Pieter

Je huisarts heeft waarschijnlijk gelijk in de zin dat de expertise van een huisarts ligt bij lichamelijke klachten ipv geestelijke.
    Daarom verwijst de huisarts ook naar de GGZ bij mentale klachten.
    Als dat niet werkt voor jou,zou je een verwijzing naar een psycholoog of psychiater kunnen vragen.

Reageren
Reageer op: Ik krijg geen therapie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen fotoโ€™s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.