- Isabel17 juni 2018 om 01:15
Hallo,
Ik ben bang dat ik de emotie om van iemand te houden nagenoeg ben kwijt geraakt. Ik ga vaak op dates, en heb nu iemand die mij erg leuk vind, alleen kan ik hem die liefde niet teruggeven, okal wil ik dit wel heel graag. Het is alsof ik helemaal leeg ben van binnen, wat natuurlijk niet hoort te kloppen. Het is niet de eerste keer dat ik niks voel, heb dit nu al bij 3 jongens achter elkaar. Het is niet zo dat het simpelweg de verkeerde jongens zijn, want ik heb dit bij nagenoeg iedereen. Ik voel ook totaal geen liefde meer voor mijn moeder, wat ik heel erg vind. Het is alsof ik het wel graag wil, maar simpelweg niet in staat ben om gevoelens te voelen. Wat zou ik hieraan kunnen doen?2 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 juni 2018 om 01:26Je zou daar eens met een psycholoog over moeten praten.
ReagerenKatinka26 juni 2018 om 22:03Hey Isabel,
Je vertelt mij dat je geen emotie en liefde voelt. Noch voor je relaties als je eigen moeder.
Ik moet mij voorstellen dat het wel erg vervelend voor je is. Maar hoe zou het komen dat je niks meer van liefde voelt?
Er is geen definitie voor “liefde”. Het is simpelweg bullshit.
Onthoudt dat!
Hoe dan ook, je hebt volgens mij een gevoel die leeg is en zich niet kan uitbreiden naar een warm gevoel.
Je voelt je depressief, je hebt wel liefde voor je moeder en vriendjes. Maar wanneer de depressie een soort van ‘muur’ maakt t.o.v dagelijkse positieve emoties kan je inderdaad een leeg gevoel hebben die maar niet lijkt weg te gaan.
Je moet wat meer enthousiasme vinden in het leven, leef je uit op wat je denkt dat je moet voelen. Soms is alsof doen dat je positieve emoties voelt, zelfs een begin!
Ik hoop dat jij je realiseert dat je hier snel iets aan moet doen. Je bent volgens mij een krachtige jonge vrouw die zich alles kan realiseren op onbewust en bewust gebied. Probeer meer van je zelf te graven en stop het in uw kennispot. Ik weet dat ik wat filosofisch praat maar het is de enige manier om creativiteit te winnen. Goodluck!
Reageren~ Katinka out