Zoeken Vraag het forum

Derealisatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo allemaal,

Dit is de eerste keer dat ik iets op een forum plaats maar ben de wanhoop nabij.. Ik heb sinds 2 weken een vreselijk gevoel, alsof alles nep is.. Alsof ik nog droom.. Het gevoel dat ik niet in de werkelijkheid zit. Nu heb ik op internet gekeken en kwam ik uit op derealisatie. De symptomen komen zo bekend voor! Ik heb sinds een half jaar een angststoornis met veel paniekaanvallen. Ik ben ontzettend bang voor de dood en ben daar ook dagelijks mee bezig, waardoor ik ook veel nadenk over het leven waardoor ook alles raar word.. Ik denk dat daar de derealisatie vandaan komt, van langdurig angstig en paniekerig zijn. Ben sinds gister begonnen met st janskruid in de hoop dat ik daar rustiger van word. Ook ben ik al bezig met een afspraak bij een psycholoog want het belemmerd mij in m’n dagelijkse leven. Door de derealisatie word ik nog angstiger en moet ik ook vaak huilen omdat het mij dan even te veel word.. Nou is mijn vragen. Wie herkend dit? hoe gaan jullie er mee om? En hoe kom ik er van af?!

Groetjes

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

St. Janskruid kan helpen maar het zal wel even duren.
    Goed dat je naar een psycholoog gaat.
    Lees ook eens de columns over angst en probeer de oefeningen uit daar beschreven staan.
    http://www.dokter.nl/nieuws-items/columns/angst

Reageren
    Anoniem

Ja dat heb ik ook ik word er echt gek van ik wou er gwn zelfmoord om plegen maar ik wil er echt ales aan doen om het te laten verdwijnen iemand tips? Dan hoor ik ze graag alvast bedankt groetjes

Reageren
    Anoniem

Haai,

Wat vervelend voor je dat jr dit hebt!
    Zelf heb ik dit ook gehad en ik was ook ten einde raad. Je wil niet weten hoeveel artsen ik heb bezocht. Optometrist chiropractor fysiotherapie huisarts psychotherapie. Waar uit kwam : derealisatie angst en paniek. Daarbij moest ik.ook.een bril en is bij mij een whiplash vastgesteld. Na een paar maanden was het nog steeds niet over en ben ik in psychotherapie gegaan. Dat hielp opzich wel. Ook heb ik daarna bachbloesem. gebruikt, google het maar eens. Helpt echt! Succes!

Reageren
Reageer op: Derealisatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.