Zoeken Vraag het forum

bang voor psychische ziekte

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • jus

hallo
    ik ben jus 16 jaar oud. ik heb van mijn 14e tot 16 intensief geblowd en heb 3 maanden geleden voor het eerst een xtc pil geprobeerd. de dag na de xtc voelde ik me rot , maar dat schijnt normaal te zijn. savonds kwam een programma over psychoses op tv wat mij zo bang heeft gemaakt dat ik gelijk stopte met blowen. mijn probleem is dat ik sinds dat programma heel sterk ging focussen op mezelf ofzo.. alles om me heen leek niet echt alsof ik aan het dromen was zeg maar. toen ben ik heel de tijd gaan googlen wat het kon zijn (heel dom) en toen kwam ik allerlei enge ziektes zoals derealisatie enz. ik heb alle symptomen gelezen en t lijkt wel alsof ik daardoor dat op mezelf ben gaan toepassen. nu ben ik al 3 maanden heel angstig ervoor en telkens als ik er aan denk lijkt alles alsof ik droom.. zelfde gevoel als de dag na de xtc. nu ben ik benieuwd of dit een echt probleem is dat ik derealisatie of een psychose of iets heb, of dat ik mezelf gewoon gek zit te maken en een angstprobleem heb gecreeerd.

hoop dat iemand er meer over kan zeggen, bvd

7 reacties
    Reageren
    Emma

Maak jezelf niet gek. Ga lekker sporten en focus op je school en gezonde, leuke vrienden. Gewoon nooit meer doen. Maar houd op met jezelf een angststoornis aan te praten!

Succes

Reageren
    jus

Als ik er niet aan denk gaat ’t ook wel maar, ik voel me af en toe ineens heel raar enzo ik denk dat ik het mezelf aan doe maar hoe kom ik hier vanaf? Dokter wist het ook niet

Reageren
    Lola

Dat heet Agorafobie. Angst voor angst.
    Groet Lola

Reageren
    Mezelf

ik wou even vermelden dat agorafobie toch wel iets anders is… agorafobie is dat individuen bang hebben op om openbare plaatsen te komen, dit kan in combinatie zijn met paniekstoornissen. ik denk dat het belangrijk is om dit meisje niet nog meer schrik aan te jagen. Je lijkt me geen agorafobie te hebben. Tevens, dokters schrijven vaak gewoon medicijnen voor zonder een juiste diagnose te maken. De enige personen die u hierbij kunnen helpen zijn psychologen. Maar, ik denk echt niet dat jij dat nodig hebt! Stop met jezelf gek te maken. Trouwens, het kan tot 3 maand erna zijn dat het effect van LSD terugkomt, als je bv gaat zweten kan het zijn dat de stoffen terug vrij komen in u lichaam. Een psychose is als je begint te hallucineren of wanen krijgt, meestal weten de personen die dit voorhebben niet wat er gebeurd. Het feit dat je je er van bewust bent zegt al veel. Maak je niet teveel zorgen en geniet van het leven:)

Reageren

Heb je iets aan deze link?
    http://www.lievegoed.nl/

Reageren
Reageer op: bang voor psychische ziekte
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.