- Lisa21 augustus 2018 om 00:18
Hoi,
Vanaf kinds af aan ben ik al bang voor de dood. Als ik aan de dood dacht kreeg ik een vreemd gevoel en voelde ik me erg verdrietig.
Daar heb ik nu nog steeds last van (ik ben nu 19 jaar). Ik ben super bang om plotseling te overlijden en dit heb ik vooral de dagen voordat ik op vakantie ga of bijv jarig ben, ook ben ik bang om degene waar ik van hou kwijt te raken. Als ik over de dood nadenk (wat automatisch wn regelmatig gebeurt) krijg ik een heel vervelend gevoel, het voelt ook alsof ik dan echt dood ga. Ik krijg het benauwd, het lijkt alsof er iets met mijn hart is en ik word heel onrustig en verdrietig.
Het is natuurlijk niet normaal dat ik zo bang ben voor de dood, maar kan ik daar iets aan doen en wat zou ik dan kunnen doen? Voor mijn gevoel is het heel vreemd om langs de huisarts te gaan met de vraag: ik ben bang voor de dood, kun je mij helpen?Hopelijk weten jullie wat ik kan doen..
1 reactieReagerenJohn (moderator)
21 augustus 2018 om 01:03Je zou er eens met een psycholoog over moeten praten. Vraag aan de huisarts een verwijzing
Reageren