- dyna121 februari 2018 om 10:37
Hallo,
Mijn huisarts heeft mij vanmorgen sertraline 25mg voorgeschreven voor mijn angstoornissen en het piekeren. Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft en mij kan vertellen wat voor bijwerkingen het medicijn eventueel kan geven, ik heb op internet gezocht en kwam daar allemaal verschillende bijwerkingen tegen, is er iemand hier die het zelf ervaren heeft of mij kan vertellen wat het doet?
Groetjes Dyna.
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 februari 2018 om 10:59Het middel zal je angsten onderdrukken. Het middel kan bijwerkingen hebben , maar dat kan voor iedereen anders zijn.
Reagerendyna121 februari 2018 om 13:44Dankje voor de reactie, zijn de bijwerkingen te overzien dat ik gewoon mij dagelijks leven kan leiden? Ik ben moeder van 2 meiden en heb net een nieuwe baan kan het mij niet veroorloven me nu ziek te melden..
ReagerenJohn (moderator)
1 februari 2018 om 14:05Je zult het even moeten uitproberen. Ik kan daar zo op voorhand niets over zeggen
ReagerenCatootje2 februari 2018 om 14:45SSRI’s zorgen voor tekorten aan stoffen als Q10, magnesium, diverse B-vitamines, vitamine C en D, omega 3, natrium, gluthation, calcium en diverse sporenelementen, plus dat ze zorgen voor een verminderde melatonineaanmaak, wat op de kortere of langere termijn klachten kan geven.
Reageren
Denk bij angstklachten ook aan de rol van voeding (suiker, histamine) en tekorten aan diverse vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Zelf op die manier van mijn angsten afgekomen.burgos11 februari 2018 om 12:05Heb sinds 6 jaar sertraline,het is voor mij een geschenk uit de hemel.
Reageren
In het begin behoorlijke problemen mee gehad,wel een week of 4.
Het werd zelfs erger, angst misselijk,maar ik heb door gezet.
Vanaf die tijd voel ik mij een ander mens,natuurlijk ook met
dit medicijn heb ik nog wel eens een dip ik gebruik 100 mlg.