- ann18 mei 2013 om 21:46
zou een zwangerschap schadelijk zijn met het gebruik van 1 keer dgs sertraline 50 voor angst stoornis van een paar jaar geleden?
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
18 mei 2013 om 22:12Als ik het goed begrijp ben je dus enkele jaren geleden gestopt met de medicatie. Dan kan het geen kwaad bij een zwangerschap.
ReagerenKlaas19 mei 2013 om 10:15Ik begrijp juist dat ze dit middel nog steeds slikt tengevolge van een angststoornis van een paar jaar geleden.
Niet zo vreemd gezien de “kunde” van sommige artsen die mensen jarenlang een SSRI laten slikken vanwegen een tijdelijk probleem en nooit over afbouwen praten. Want de kassa moet natuurlijk wel blijven rinkelen…SSRI’s zijn berucht in termen van abouwen, met name bij paroxetine/seroxat is dit de hel op aarde. Sertaline/Zolof heb ik geen ervaring mee maar schijnt toch wel minder erg te zijn. Zeer langzaam afbouwen is desondanks altijd het devies bij een SSRI, maximaal 5-10% dosisreductie per 3-6 weken. Dit kan alleen met een suspensie vorm of op maat gemaakte tabletten omdat de medicijnfabrikanten afbouwen “niet commercieel interessant” vinden. Omdat dit vrijwel onbekend is lukt het veel mensen neit om ooit nog te stoppen met een SSRI, wat niet alleen enorme langetermijn-risico’s voor de gebruiker oplevert, maar ook voor het ongeboren kind.
Reageren
Zie voor meer info:
http://antidepressantwithdrawal.info/nl/home.phpAnoniem13 november 2013 om 15:39Ik heb al jaren last van paniek aanvallen en slik nu sinds een paar weken Sertraline 50mg.
Reageren
Ik wil heel graag proberen een kindje te krijgen, maar is dit schadelijk voor het kind?
Ik lees op internet steeds hele andere verhalen? Wel, niet, wel.Tandor113 november 2013 om 17:42De veiligheid bij gebruik door zwangere vrouwen is niet vastgesteld. Het potentiële risico voor de mens
Reageren
is onbekend. Sertraline PCH dient niet te worden gebruikt gedurende de zwangerschap, tenzij de arts
het strikt noodzakelijk acht.