Hi,
Vandaag was mijn eerste dag op ritalin, ik ben 18 jaar en neem 3 keer per dag 1 tabletje. Ik merk er alleen helemaal niks van. Ik had alleen een keer waarschijnlijk hartkloppingen, maar meer niet. Ik hoor vaak verhalen van mensen die bij adhd medicatie ineens rust in hun hoofd hebben. Ik heb veel last van een druk hoofd met altijd muziek in mijn hoofd. Ik hoopte dat deze medicatie dit zou verlichten, maar volgens mij doet het niks.
Hoe werkt dit met medicatie? Kun je die rust in je hoofd duidelijk voelen? Gaat de muziek dan ook weg? Kan het zijn dat medicatie verder op in de week wel ineens werkt? Of is dit het?
Het kan zijn dat het heel even nodig om goed te kunnen werken. En in principe kun je dat het beste met je behandelend arts bespreken
Dus het kan zomaar zijn dat het morgen wel ineens werkt? Ik zou gewoon zo graag willen weten hoe het voelt om een rustig hoofd te hebben🙈
Daar kan ik geen antwoord op geven. je zult het even moeten afwachten
Hallo Anoniem. Er wordt in de geestelijke hulpverlening gesproken over diagnoses zonder dat ze beseffen wat de gevolgen van een diagnose zijn voor 'de patiënt'. Met een diagnose ben jij namelijk 'de diagnose'. Dan mankeert er iets aan jou. Ben je niet normaal zoals de mensen om je heen. De ADHD betekent eigenlijk dat je hoogst intelligent bent en de wereld aan energie hebt en ook nodig zult hebben om al die creativiteit in jou tot uiting te brengen. De narigheid is alleen, dat de 'normale wereld' het niet wil of kan begrijpen wat er in jou omgaat doordat ze zelf zo vastzitten aan de huidige manier van leven in dit systeem. De normale wereld groeit op met school, nog meer school en vervolgens moeten ze geld verdienen en een 'veilig leven' opbouwen met een flinke hypotheek. Een kind dat later de stempel ADHD zal krijgen, is over het algemeen iemand die Zelf leert. Vrij moet zijn in hoe hij of zij leert. Dat kan iemand anders niet brengen. Het is vaak de autodidact bij uitstek. En die mens wordt nu kapot gemaakt met medicatie, simpelweg omdat zo'n kind niet wordt begrepen en niet de ruimte krijgt. Dat kind past niet in de protocollen waar we hier in opgroeien. Maar misschien wel bovenal; ze hebben er geen controle over omdat jouw energie niet past in dit systeem. En om dat laatste te voorkomen krijg je een diagnosesticker en medicatie, waardoor je nooit tot uiting zal komen van het ware talent dat in je zit. Het is een hele moeilijke stap, maar neem hem als je zover bent; Kijk naar wat er altijd al in jou heeft gezeten en leef jouw leven. Hartelijke groet.