- Anoniem3 september 2014 om 19:44
Ik heb sinds een week of 3, in toenemende mate, plotselinge verkrampingen in de bovenrug. Ze worden getriggerd door kleine bewegingen van schouders/bovenrug, vooral na een tijdje stilgezeten te hebben. De frequentie en intensiteit nemen toe. Vandaag zat er 1 tussen die me tegen de grond liet vallen. En eigenlijk is er de laatste dagen er sowieso een continue lichte pijn tussen de schouderbladen.
E.e.a. lijkt vanuit het midden (de wervelkolom of vlak ernaast te komen. Uitstraling door de hele bovenrug, zowel naar links als naar rechts, en zelfs de voorkant. Alles verkrampt, ook de hele borstkas, kan ook even geen ademhalen.
Kunnen zulke hevige symptomen van een hernia in de bovenrug zijn? Ik wil hiermee sowieso naar de huisarts, maar probeer toch ook langs andere wegen informatie verzamelen.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 september 2014 om 21:35Het is nog maar de vraag of het een hernia is. De klachten kunnen ook worden veroorzaakt door een spier. De Musculus Trapezius. De fysiotherapeut kan dat vaststellen.
ReagerenAnoniem4 september 2014 om 15:24Dat begrijp ik, maar de vraag is meer of de klachten OOK consistent zijn met een evt. hernia. Punt is dat ik niet zoveel informatie kan vinden over de klachten die een hernia in de bovenrug precies geeft.
ReagerenJohn (moderator)
4 september 2014 om 16:38Het zou kunnen.
Reageren
Onderzoek zal dat moeten uitwijzen.August.31 juli 2018 om 11:22ik heb dezelfde klachten nu al 9 maand.
heb een m.r.i gehad ,het is geen botkanker,geen hernia?
wat is het dan wel?
loop ook bij de fysio.
ik kan niet meer functioneren?
ik loop nu 8 maand in de ziektewet?
werken kan echt niet meer met deze pijn?
Groet Guus.
Reageren