Operatie anale fissuur incl botox behandeling.

Hoi Eva, wat vervelend voor u.De pijn is echt erg, zelf heb ik ook last van een fisuur.Soms pijnstillers helpen helemaal niet.😩😩😩

Reageer

Poeh....waar begin je.....ik loop al ruim 10 jaar met een probleem van het naar de wc gaan tot een chronische fissuur.

Het is bij mij beginnen toen ik een keer een hele dag op pad was en niet naar se wc kon. Daardoor heb ik hele dag opgehouden en bij thuis komst was het mis.  Veel bloed en daar de eerste scheur.  Na een aantal maanden wat niet meer te houden was ben ik van huisarts naar ziekenhuis gestuurd. Daar  heb ik alle zalf geprobeerd die er is. Helaas had dat geen baat en ben ik verder onderzocht in het ziekenhuis. Daar hebben besloten om mijn kringspier op te rekken onder narcose.  Dit was de verlossing in me leven. Daarna uiteraard wat pijn maar dit voelde heel anders meer alsof je een blauwe plek heb beetje spierpijnachtig.  Na een aantal weken was ik als herboren. Ik moet toegeven dat ik toen jaren geen last heb ondervonden. Wat een hemel op aarde. Je gaat door zn pijn als je kringspier verkrampt dat is niet uit te leggen aan iemand die dit nooit gehad heeft. De pijn trek door heel je lijf, rug, bekken , kruis, en kon er ook niet meer van lopen.

Na die behandeling was een echt een aantal jaren pijn vrij. Toen ben ik zwanger geworden en is onze mooie dochter gebore,wauw wat een wonder is ze. Maar helaas tijdens mij zwangerchap is alles weer begonnen. Alles aan onderkant werd weer strak dus kreeg ik weer wondjes en hele circus begon opnieuw....ook door dat ik zwanger was mocht ik veel dingen  niet nemen of smeren en werd steeds erger. Wat een verschrikkelijk pijn heb je dan. Helaas is het na me bevalling, wat een keizersnee is geworden gezien mijn medische achtergrond terug gekomen.

Ik heb toen een kliniek opgezocht en tot me verbazing doen ze nergens meer oprekken ivm incontinent worden....toen kwam daar de oplossing botox.  Dit heb ik in januari 2020 gekregen en daar was ik heel blij  mee....de maanden dat dit soul zijn werk doet.  Nu het uitgewerkt is kreeg ik weer last en nu ook aambeien er bij die ik nooit gehad heb hiervoor.....Dan denk je echt....heb ik niet genoeg ellende aan me kont gehad nu dit erbjj wat ook echt pijn doet..me behandeling zijn in proctos kliniek. En heb morgen weer een afspraak staan.

Heeft iemand die ook gehad en heeft iemand tips..... heeft iemand ook wel eens oprekken van kringspier gedaan? Heeft iemand ervaring met meerdere keren botox in kringspier in een korte  tijd?

Ik  hoop op recatie wat een pijn...het beheerst je leven . Ik heb geprobeerd de 10 jaar in een korte  versie neer te zetten in hoop dat iemand iets kan zeggen...tips adviezen wanhoop...je weet gewoon. Eerst denk je dat je de enige ben....maar niks is minder waar

Gr hella

Reageer

Hella hoe gaat het nu met jou? Heb je al een oplossing gevonden van je klachten?
    of denk je net zoals mij, dit mijn klacht moet het maar accepteren met up en down😖

Reageer

Hallo

Graag zou ik willen weten of de botox injectie onder narcose gedaan worden of plaatselijk

Reageer

Na bevalling ruim 9 jaar geleden chronisch fissuur gekregen. Eerste 2 jaar waren een hel. Ging bijna out als ik naar de toilet moest. Geen pijnstilling hielp. Toen ik movicolon zakjes kreeg om ontlasting dun te houden werdt het dragelijker. Met ups en downs maar geaccepteerd dat genezing er niet in zat. Na 2e zwangerschap werdt het er niet beter van. Toen dochter 4 werdt en naar school ging was ik er zo klaar mee dat ik afspraak bij Helder Kliniek heb gemaakt. In oktober heb ik onder narcose botox injectie gekregen. Ook het huidflapje (marisk) is weggehaald. Ingreep viel mij 100% mee. Ook pijn daarna was vergeleken met wat ik eerder had ervaren goed te doen. Na 2 weken was wondje dicht. Door botox moest ik bij aandrang echt naar de wc anders ging het mis ( ook mede door de zakjes/daardoor dunne ontlasting) . Lang leven het thuiswerken nu. Volgende week krijg ik een 2e injectie en wordt er nog wat littekenweefsel weggehaald om genezingsproces te stimuleren. Ik hoop dat ik er hierna vanaf ga komen. Nogmaals ingreep bij Helder Kliniek was goed te doen. Ik lees veel horrorverhalen, maar het kan dus ook anders.

Reageer

ik heb 3 botox behandelingen gehad in het ziekenhuis, en ale drie algeheel narcose gehad.
    en deze behandelingen waren ver spreid   over 10 jaar. Het waren allemaal een  eenmalig  behandeling.  Dus niet doel gericht om mijn fisuur te behandelen. Ik vind dit zo erg, het voelt als een fabriek, al die tijden dat ik naar het ziekenhuis ging. Ik probeer weer nu een beetje kracht  te verzamelen om deze keer naar de huisarts  te gaan en een verwijzing  te vragen naar een kliniek. En kijken of zij mij kunnen helpen, mijn laatse en enigste optie. Ik ben er moe van.

Reageer

Ik heb in december ook een operatie gehad aan mijn fissuur na een jaar lang met pijn gelopen te hebben. Die pijn beheerst je leven en ging er bij ook voor zorgen dat ik erg passief werd, ik ondernam niks meer. Lagg alleen maar op de bank van de pijn. Dus heb ik tramadol gekregen voor de pijn, werkt goed maar je wordt er zo afhankelijk van..

Na de operatie nu heb ik nog steeds pijm, het is inmiddels 5 weken geleden en ik heb het ziekenhuis gebeld of dit normaal is. Ik word vandaag terug gebeld.

Reageer

Dank om jullie ervaringen te delen. Omdat ik volledig radeloos ben, kwam ik uiteindelijk op dit forum terecht en zie ik in dat ik niet de enige ben met deze pijnlijke en beperkende problematiek.

Bij mij begonnen de anale pijnklachten ongeveer tien jaar geleden met een pijnlijke ontlasting en bloedverlies, maar sinds een tweetal jaar is het al een verschrikkelijk zoekproces geweest waarbij ik telkens opnieuw blijk terug te vallen.

Om een lang verhaal kort te maken, wil ik op dit forum melden dat ik in het afgelopen jaar uiteindelijk de diagnose heb meegekregen van een chronische anale fissuur gecombineerd met het levator ani-syndroom. Om de symptomen van het levator ani-syndroom tegen te gaan, slik ik sinds enkele maanden nortriptyline (een vroeger antidepressivum dat nu voornamelijk wordt voorgeschreven tegen neuropathische pijn).

Ik smeer eveneens al een jaar de verschillende zalven zoals in het begin de isosorbidedinitraat-zalf waarvan ik (zoals velen op dit forum) hoofdpijn kreeg en ben ik al maanden de diltiazemzalf aan het smeren. Sinds een jaar gebruik ik de zakjes fibrofalk en ben ik begonnen met de zakjes movicol om toch maar proberen de stoelgang zacht te houden.

Omdat de klachten bleven aanhouden, heb ik een maand geleden een operatie onder narcose ondergaan waarbij de fissuur werd gecuretteerd en werd er een botox infiltratie uitgevoerd.

Toch is de fissuur vier weken na de ingreep opnieuw opengescheurd nadat ik een beetje vastere stoelgang had met opnieuw bloedverlies tot gevolg. De afgelopen dagen dus wederom telkens pijnlijke stoelgang met bloedverlies. Het maakt me enorm radeloos omdat ik zo had gehoopt dat ik er eindelijk vanaf zou zijn.

Veel sterkte.

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG
Reageer op: Operatie anale fissuur incl botox behandeling.
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief