Zoeken Vraag het forum

steek in mijn buik

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • toetje61

ik heb de laatste tijd soms ’s ochtends voor school een steek in mijn buik. het is vaak zo erg dat ik niet eens normaal kan lopen, dus ik ga het eerste en/of tweede uur vaak ook niet naar school. maar ik zou graag willen weten hoe het komt en wat het is. wat ik wel kan vertellen is dat ik voor schooltijd zwem, ik zit op wedstrijdzwemmen, en dat het altijd na het zwemmen is. verder weet ik niet waardoor het zou kunnen komen, dus dat zou ik graag willen weten.
    heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
    groetjes

3 reacties
    Reageren
    Fiona

Waar in de buik heb je last van steken? Kun je de plek exact aanwijzen? Of is het meer diffuus over de gehele buik? Kun je meer vertellen over jouw eetgewoonten en ontlastingspatroon, over jouw seksualiteit (vagina, afscheiding, onveilig vrijen), over plassen en eventuele problemen bij het plassen? Kun je iets vertellen over jouw mentale gesteldheid (stress, vermoeidheid, wedstrijdspanning, zin in trainen)? En ben je al bij een dokter geweets met jouw klachten? De huisarts kan jouw buik onderzoeken en zo veel medische gegevens verkrijgen waarmee het stellen van een (waarschijnlijkheids-)diagnose veel gemakkelijker is.

Reageren
    toetje61

ik heb steek vooral bij waar de riem van je broek zit zeg maar. ik heb soms ook wel dat ik om de 5 minuten moet plassen, dus misschien heeft dat er ook wel mee te maken. ik heb bijna altijd zin in het trainen of de wedstrijden. en ik heb nog nooit gevrijd. ik ben al wel ongesteld. ik ben nog niet bij de huisarts geweest maar als je dat adviseerd kan ik wel eens langs gaan. groetjes

Reageren
    Lieke

Ik heb jouw verhaal en de reacties gelezen, en ik ben het eens dat je naar de huisarts moet gaan met deze klacht. Neem ook een potje met ochtendurine mee. Veel plassen kan wijzen op een blaasontsteking, maar ook op diabetes bijvoorbeeld. Zonder vooruit te lopen wat er aan de hand kan zijn, is het gewoon belangrijk dat een dokter jouw buik onderzoekt. Pas dan kan er nagedacht worden over mogelijke oorzaken van jouw klachten. Dit hoort niet. Zit het trouwens links of rechts, en hoe is jouw ontlasting, en heb je ook koorts gehad. Een appendicitis zou ook nog kunnen, maar misschien is het wel iets met houw geslachtsorganen, bijvoorbeeld de eierstok…

Naar de huisarts.

p.s. laat je weten wat er uit het onderzoek gekomen is?

Reageren
Reageer op: steek in mijn buik
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.