Zoeken Vraag het forum

Oorzaak pijn rib

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • S.

Beste,

Ik heb sinds vorige woensdag enorme pijn aan mijn 12de rechter rib en aan een spier die langs daar naar beneden loopt. Deze laatst doet vooral enorm zeer bij het wandelen.

Als ik niet beweeg heb ik nergens last van, maar bij vooral wandelen, of draaien, of zelfs maar aanraken van de plek doet het zeer.

Nu de vraag is eigenlijk vooral, ik heb maandag en dinsdag voor de woensdag in kwestie eigenlijk niets belastend voor mijn rug gedaan, maar de zondag daarvoor heb ik wel in de tuin zitten werken en dingen zitten doen die wel wat zwaarder voor de rug waren.

Kan het zijn dat deze pijn pas na 3 dagen zich komt opzetten of moet ik de oorzaak ergens anders zoeken?

Alvast bedankt,

S.

5 reacties
    Reageren
    Anita

Nee hoor, dat zou best kunnen. Het zou een geïrriteerde aanhechting van een pees kunnen zijn. Spierpijn wordt meestal veroorzaakt door overbelasting of trauma. De aangewezen behandeling is warm houden, niet meer overbelasten, rustig aan doen, maar dus wel blijven bewegen. Een pijnstillertje kan de pijn wat verzachten. Het kan natuurlijk ook iets anders zijn dan de spier die jij zegt te kunnen voelen.

Reageren
    Lem

Spierpijn lost in de regel vanzelf weer op. Zijn de klachten inmiddels alweer afgenomen? Of zijn de klachten misschien juist erger geworden? Bent u misschien weer in de tuin gaan werken of heeft u voldoende rust gehad?

Reageren
    Sander

De pijn bij het wandelen e.d. is gelukkig weggetrokken.

Alleen bij het liggen op mijn rechterzij en bij momenten bij aanraken, doet het nog wat zeer.

Ik veronderstel dat ik gewoon nog geduld moet hebben?

Reageren
    Agnes

Gekneusde ribben herstellen langzamer dan gebroken ribben. Ja, geduld heeft al voor het eerste herstel gezorgd, het lijkt er dus op dat je kunt vertrouwen op deze behandelwijze.

Reageren
    enny

heb al enkele jaren last van mijn 12de rib
    fotoss en vanalles gedaan.ga nu naar pijnbestrijder.

Reageren
Reageer op: Oorzaak pijn rib
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.