- Swijgar14 mei 2017 om 15:13
Heb nu sinds 3 dagen pijn in me zij een zeuren steek is niet continu aanwezig en soms trek het door naar me oksel. Hieriemand bekend mee?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 mei 2017 om 17:53Moeilijk om daar zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Als de klachten aanhouden, ga dan naar de huisarts
ReagerenSwijgar14 mei 2017 om 18:18Zou dit eventueel ook iets met CHV te maken kunnen hebben aangezien ik wel meerdere onverklaarbare lichamelijke klachten heb?
ReagerenJohn (moderator)
14 mei 2017 om 18:49Dat zou in principe wel kunnen.
ReagerenCatootje14 mei 2017 om 20:21Hyperventilatieklachten kunnen samenhangen met dingen als onzekerheid, teveel hooi op je vork etc. Ook kan je voeding een rol spelen. Een schommelende bloedsuikerspiegel door teveel snelle suikers, vooral geraffineerde suikers kan ook tal van klachten geven. Beter wat meer complexe koolhydraten en die combineren met wat eiwitten, gezonde vetten en voldoende vezels.
Daarnaast kunnen er allerlei tekorten spelen, die je niet zomaar oplost met goede voeding. Allerlei vitaminen, mineralen, vetzuren, aminozuren en nog andere stoffen zijn belangrijk. Denk aan stoffen als magnesium, vitamine B en D, omega 3, lysine, tryptofaan, om er een paar te noemen. Zelf was ik duizelig en had ik hyperventilatieklachten door een tekort aan vitamine B12. let wel, niet alles kan je zomaar opsporen in het bloed. Had vroeger, toen ik sowieso niet lekker in m’n vel zat, vaak steken in mijn zij bij het paardrijden. Denk dat het ook kwam doordat ik lichamelijk al niet zo lekker zat.
ReagerenSwijgar17 mei 2017 om 18:07Bedankt voor de info. Vrijdag spraak  huisarts. Nu andere vraag heb nu nds 2 dagen last van druk op de buik buik rechts boven gepaard met steken niet  k verga van de pijn maar dit voelt zeer onprettig en kan soms goed zeer doen. Moet k mij zorgen maken?
ReagerenJohn (moderator)
17 mei 2017 om 18:27Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen, bespreek het vrijdag met je huisarts. Misschien is je dikke darm iets geïrriteerd…
Reageren