- Dirk1 februari 2017 om 12:33
2 weken geleden merkte ik soms een vervelende druk op m’n borst bij het hardlopen, dacht eerst dat het mijn hart was ofzo dus toen maar even rustiger gaan lopen (6KM p/u).
Nu is het sinds een week zo dat ik dat zware inademen continue een beetje heb, een beetje het gevoel wanneer er iets nog niet helemaal weggezakt is in je slokdarm onderaan en je dan probeert te ademen. Als ik een boertje laat, voelt het voor 2 seconden even wat beter, maar zodra ik slik of even wacht is het weer exact hetzelfde.
Sinds zondag is hier nu ook een branderig gevoel bijgekomen, vooral bij het inademen voel ik dit het beste, van achter het borstbeen, maar soms met uitloop naar de linker- en rechterborst.
Heb zelf het idee dat het met m’n slokdarm te maken heeft, maar door het inademen vraag ik me af of het niet de luchtpijp icm longen zijn….
Reeds een hyperventilatie en stress test gedaan maar daar kwam helemaal niks uit. Dit deed ik aangezien ik in de afgelopen 12 maanden meer lichamelijke klachten heb gehad dan in de 26 jaar er voor. Ben een man, 27, en sportief.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 februari 2017 om 12:50Het zou je maag kunnen zijn of eventueel een middenrifbreukje. Ik zou wel even met de klachten naar de huisarts gaan.
ReagerenDirk5 februari 2017 om 15:02Inmiddels huisarts geweest en drie dagen aan omeprazol 40mg. Huisarts zei dat bloeddruk en zuurstofgehalte prima was dus dacht brandend maagzuur.
Nog geen verbetering merkbaar met omeprazol, weinig eetlust. Huisarts zei na 2 weken geen verbetering bellen, logisch?
ReagerenJohn (moderator)
5 februari 2017 om 15:31Als er na 1 week geen verbetering is, gewoon weer terug
ReagerenDirk5 februari 2017 om 17:06Ok! Heb overigens geen last van zure oprispingen, normaal voel je dat in je keel dat het richting je mond gaat toch?
ReagerenJohn (moderator)
5 februari 2017 om 17:48Ja normaal gesproken wel
ReagerenAnnelies21 februari 2017 om 16:22Ja, ik herken je klachten wel. Ook ik slik omeprazol. Maar ik heb wel maagbranden erbij. En zo erg dat het in mijn slokdarm komt en ik denk dat daar bij mij nu de boel overhoop ligt. En anders inderdaad een middenrifbreukje.
Hoe gaat het nu met je?
Reageren