Zoeken Vraag het forum

Pijnlijk gevoel bij voornamelijk inademen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dirk

2 weken geleden merkte ik soms een vervelende druk op m’n borst bij het hardlopen, dacht eerst dat het mijn hart was ofzo dus toen maar even rustiger gaan lopen (6KM p/u).

Nu is het sinds een week zo dat ik dat zware inademen continue een beetje heb, een beetje het gevoel wanneer er iets nog niet helemaal weggezakt is in je slokdarm onderaan en je dan probeert te ademen. Als ik een boertje laat, voelt het voor 2 seconden even wat beter, maar zodra ik slik of even wacht is het weer exact hetzelfde.

Sinds zondag is hier nu ook een branderig gevoel bijgekomen, vooral bij het inademen voel ik dit het beste, van achter het borstbeen, maar soms met uitloop naar de linker- en rechterborst.

Heb zelf het idee dat het met m’n slokdarm te maken heeft, maar door het inademen vraag ik me af of het niet de luchtpijp icm longen zijn….

Reeds een hyperventilatie en stress test gedaan maar daar kwam helemaal niks uit. Dit deed ik aangezien ik in de afgelopen 12 maanden meer lichamelijke klachten heb gehad dan in de 26 jaar er voor. Ben een man, 27, en sportief.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het zou je maag kunnen zijn of eventueel een middenrifbreukje. Ik zou wel even met de klachten naar de huisarts gaan.

Reageren
    Dirk

Inmiddels huisarts geweest en drie dagen aan omeprazol 40mg. Huisarts zei dat bloeddruk en zuurstofgehalte prima was dus dacht brandend maagzuur.

Nog geen verbetering merkbaar met omeprazol, weinig eetlust. Huisarts zei na 2 weken geen verbetering bellen, logisch?

Reageren
    John (moderator)

Als er na 1 week geen verbetering is, gewoon weer terug

Reageren
    Dirk

Ok! Heb overigens geen last van zure oprispingen, normaal voel je dat in je keel dat het richting je mond gaat toch?

Reageren
    John (moderator)

Ja normaal gesproken wel

Reageren
    Annelies

Ja, ik herken je klachten wel. Ook ik slik omeprazol. Maar ik heb wel maagbranden erbij. En zo erg dat het in mijn slokdarm komt en ik denk dat daar bij mij nu de boel overhoop ligt. En anders inderdaad een middenrifbreukje.

Hoe gaat het nu met je?

Reageren
Reageer op: Pijnlijk gevoel bij voornamelijk inademen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.