Pijn in linker teelbal

Heej,

Ik ben een jongen van 18 jaar.
    3 dagen geleden begon mijn linker teelbal zeer te doen, deze pijn trekt door naar de onderbuik. Dus niet naar de lies.

Ik kan geen knobbel vinden, dus dat zal het niet zijn.
    Wel lijkt het of dat ik een spatader heb (zakje met wormen).

Wanneer ik zit voel ik zo goed als niks, maar zodra ik ga lopen doet het best wel veel pijn.

Mijn balzak heeft geen rare vorm aangenomen, maar hij beweegt wel opvallend veel (na mijn idee was dat eerst niet).
    Ik heb al gelezen dat het krimpen en groeien normaal is, maar als ik 5 minuten naar me balzak kijk, dan word ik gewoon zee ziek.
    Hij is nonstop aan het golven en krimpen en groeien door elkaar heen.

Maar ik maak me het meeste zorgen over de pijn, nogmaals:
    De pijn trekt van me linker teelbal naar de linker kant onderin mijn buik. Wanneer ik zit valt de pijn mee, maar zodra ik loop word ik gek.

Reageer

hiermee moet je niet doorlopen maar naar de huisarts gaan, kan een ontsteking zijn of een beginnende torsie. loop er dus zeker niet mee door, wees zuinig op je ballen ; - )
    groetjes, Brenda

Reageer

Ik heb voor morgen een afspraak staan.

Maar vanochtend voelde ik nog pijn en nu voel ik niks meer.
    Het lijkt net alsof het opeens over is..
    Maar ik denk dat ik de afspraak toch laat staan of is dat niet nodig?

Misschien komt het morgen ofzo weer terug, ik weet het niet.

Reageer

gewoon toch maar even naar de afspraak gaan.
    de huisarts kan je vertellen wat het kan zijn en waar je op moet letten.
    groetjes, brenda

Reageer

Pijn is een signaal van het lichaam dat er iets niet goed zit en dat er iets aan de hand is. Het lijkt mij logisch dat je dit door een arts laat onderzoeken. Natuurlijk laat je de afspraak staan! Laat je weten hoe het ging?

Reageer

Misschien een spatader op de teelbal? Een varicocele?

Reageer

Ik ben naar huisarts geweest, maar hij zei dat het hoogst waarschijnlijk niks was.
    Dit zei hij op basis van:
    -De pijn was sinds gisteren verminderd / zo goed als weg.
    -Ik geen pijn bij plassen heb.
    -Omdat er niks rood was of opgezwollen was.

Hij zei:
    Mogt ik er weer last van krijgen, dat ik dan langs moet komen en dan kunnen ze verder kijken of misschien doorsturen naar de uroloog

Denken jullie dat dit alles een goede beredenering was van de arts?
    Of dat hij ergens ongelijkt heeft?

Reageer
    Bereken hier je BMI

De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies

cm
    KG

Nee hoor, dat lijkt mij uitstekend. Tenslotte heeft de huisarts het onderzoek gedaan en geen bijzonderheden of afwijkingen kunnen vinden. Verstandig dat je naar de dokter bent gegaan want een lichamelijk onderzoek voegt heel erg veel toe bovenop een beschrijving van het probleem. Blijf alert zoals de huisarts zegt. De pijn of last die je hebt komt vast door de groei (hormonen?), of iets anders onschuldigs dat weer vanzelf overgaat. Soms kan een stevige onderbroek, of een keer goed klaarkomen al de problemen oplossen.

Reageer

Me linker bal doet me sinds gisteren eg pijn kan hem nieteens aanraken. .

Reageer

Dan raad ik je aan om daar zo snel mogelijk mee naar de dokter te gaan. Nu dus.

Reageer

Heb ik ook hoor

Reageer
Reageer op: Pijn in linker teelbal
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif
Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief