Home / Erectieproblemen / Penis & testikels / Weer anti schimmelcreme?
Ik ga een lang verhaal proberen samen te vatten:
Ongeveer een jaar geleden kreeg ik wat klachten aan mijn voorhuid. De geur was onprettig en hij oogde rood/vlekkerig en bij seks werd het daarna erg vurig.
Ik hanteer goede hygiëne. Ik was eenmaal daags met enkel lauwwarm water en dep daarna voorzichtig droog.
Aan de hand van mijn klachten ben ik twee weken miconazol gaan smeren. De vervelende geur verdween en m'n voorhuid voelde ook minder onrustig aan.
echter na een aantal weken kwamen de klachten met komen en gaan terug. De ene dag ruikt m'n eikel weer behoorlijk. De andere dag is het weer heel rood en vlekkerig. Heel sporadisch met wat schilfers.
Ik draag geen strakke boxers meer en ook in de nacht draag ik helemaal geen boxers meer. Ik was nog steeds 1 tot maximaal 2 keer per dag met lauwwarm water. En waar de klachten soms 1-2 dagen weg zijn, kan het er ook ineens weer zijn.
Resume ben ik een paar weken geleden weer teruggeweest naar de huisarts en die gaf aan dat ik de schimmelcreme 6 weken had moeten smeren en dat 2 weken veel te kort is. Daarnaast adviseerde hij vaseline te smeren na de seks. Verder heeft hij het helemaal niet beoordeeld.
Nu twijfel ik of ik weer 6 weken moet gaan smeren met miconazol. Want ik heb het idee dat ik sindsdien een juist onrustigere huid heb gekregen (meer roodheid en vlekken).
Is het wel een schimmelinfectie? Of kan het ook iets anders zijn en moet ik voordat ik ga smeren om een verwijziging vragen?
Of moet ik juist wél 6 weken 2x per dag smeren en als het dan na die periode niet weg is opnieuw een afspraak maken?
Ben een beetje bang dat ik ermee doormodder en de klachten alsmaar verergeren.
Een schimmelinfectie kan de huid gevoelig maken voor ook weer andere infecties. Als het "ruikt"kan dat betekenen dat er bacterieen mee kunnen spelen. Die zou je dan weer met een depvloeistof zoals Inderm (erythromycine) kunnen behandelen (recept via je huisarts).
Maar je huisarts heeft gelijk: schimmelinfecties kunnen lang "huizen" in de slijmvlieshuid, en dan snel weeer opvlammen. NB: er bestaat ook een 1x daagsen (terbinafine) anti schimmelcreme. (en die kan naast een ander middel gebruikt worden..
Dank Peter. Je advies is dus om terug te gaan naar de huisarts of kan ik beter eerst die 6 weken anti schimmel crème gebruiken?
Ik tob hier zelf bijna een jaar ook mee. Combinatie van schimmel en eczeem volgens de dermatoloog. Ik heb nu een loprox kuur van max 4 weken. Ik begreep dat de meeste schimmel crèmes max 4 weken gesmeerd mogen worden vanwege mogelijke resistentie van de schimmel?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!