Hoi! Ik heb nu ongeveer 2 maanden last van rode uitslag met schilfering, jeuk en branderigheid op tepel en tepelhof aan 1 kant. Naar de huisarts geweest. Die dacht eerst dat het schimmel was, dus ik moest miconazol gaan smeren. Na 1.5 week gesmeerd zag ik geen verbetering dus opgebeld en sinds 3 dagen moet ik nu de combinatie van hydrocortisonzalf en miconazolzalf + cetromacrogolzalf smeren. Echter nemen de klachten toe. Is dit normaal van hormoonzalf? Ik zie dit niet perse in de bijsluiter. Vooral de roodheid neemt in intensiteit toe sinds vandaag.
Koppel dat dan terug naar je huisarts.
Die kan bepalen of je door moet smeren, moet stoppen of iets anders gebruiken.
Of je naar een dermatoloog verwijzen.
Dankjewel voor je snelle reactie. Dat snap ik en zal ik ook zeker doen als het aanhoudt. Echter vroeg ik mij vooral af of dit een bijwerking is. Zo ja, dan ligt het bijvoorbeeld aan de dikte qua smeren.. Vandaar mijn vraag ๐
Als het een bekende bijwerking is, staat die in de bijsluiter.
En een dikkere laag smeren dan door je huid wordt opgenomen, heeft sowieso geen zin, tenzij in de gebruiksaanwijzing staat dat dat moet.
Als jou klachten toenemen, is het verstandig dat met de huisarts te bespreken, zodat op korte termijn bepaald kan worden (door een arts) of het verstandig is door te smeren of niet,omdat langer doorgaan voor meer problemen gaat zorgen.
Teveel smeren kan idd irritaties van de huid veroorzaken. En dat komt dan door de cortisol. En volgens mij staat ook in de bijsluiter dat je de zalf dun met aanbrengen