Hallo, ik ben Mike, man, 52 jaar.
Ik weet niet goed hoe ik dit moet uitleggen. Ook vorm van schaamte plus grote angst. Zeer grote angst.
Zo om de zoveel tijd heb ik altijd paar dagen last van zeer frequent plassen. Ook snachts er vaker uit.
Nu ook weer sinds dag of 5 maar nu toch ook andere klachten.
Soms , vooral savonds , wel 5 keer per uur naar toilet. De drang is dan groot om te plassen. Soms zo groot dat het soort van pijnlijk is. Maar eenmaal op toilet komt er met een heel slappe straal bijna niks uit. Net of de urine ergens blokkeert.
Soms binnen 10 min alweer drang en als ik er aan toe geef steeds zelfde verhaal, hele kleine beetjes met een zeer zwakke straal.
Nog geen bloed oid ontdekt in de urine. Plassen zelf is niet pijnlijk maar voor of na het plassen wel zo nu en dan brandende penis en of eikel. Ook naar Rot gevoel in de plasbuis. Net of die niet leeg is.
Ook wat gevoelige perineum en ook last met ontlasting. Heb al jaren en jaren spastische darmen en vaak moet ik persen om de ontlasting eruit te krijgen. En ook daar bij de anus naar drukkend brandend gevoel en krijg vaak idee dat dit van invloed is op mijn plasproblemen.
Val niet af, eet gewoon , voel mij niet heel erg ziek maar maak mij onvoorstelbaar veel zorgen. Ben zo bang voor of prostaatkanker of blaaskanker.
Zijn dit allemaal tekenen voor 1 van deze 2 ziektes of moet ik meer denken aan bekkenproblemen , stress , hypochondrie ?
Verder slik ik al 14 jaar venlafaxine. Kan ook nooit goed zijn zolang.
Maar lijkt wel of ik blokkeer bij plassen. Wil zo graag weer 1 keer heerlijk lang kunnen door plassen en niet om de haverklap plas drang en dan weinig kunnen plassen. En natuurlijk mijn altijd aanwezige angst voor kanker.
En ja , ga ermee naar de huisarts zal uw reactie zijn maar durf niet 😪
Met "niet durven" ga je dus niet van de klachten afkomen. Ik kan je vanuit hier daar niet mee helpen. Er zal wat onderzoek gedaan moeten worden. En daar zul je dan toch voor naar de huisarts moeten. Urineonderzoek, bloedwaarde psa (prostaat) o.a.