Beste mensen,
Ik ervaar al een tijdje het hard flaccid syndroom. Als ik sta wordt de penis in slappe stand klein en hard! en niet zacht en beweegbaar, als ik lig en rustig ben wordt tie normaal, maar met lopen of überhaupt staan wordt de penis dus hard. Nu lees ik veel verhalen dat de doorbloeding en dus de zuurstof gehalte daardoor in de penis minder wordt wat in de toekomst kan leiden tot ED en andere problemen. Mijn huisarts en Uroloog hebben niet van deze term gehoord, dus graag zou ik tips willen van wat ik kan doen! Alle tips zijn welkom. Heb op dit moment wel heel veel stress en een depressie, maar voordat ik hard flaccid had, had ik geen stress en depressie.
Je zou er toch mee naar een uroloog moeten. Vraag dan dus een verwijzing voor een second opinion bij een andere uroloog in een ander ziekenhuis
Heb niet echt andere gekke klachten behalve dan dat mn penis zo zacht is als klei als ik relaxed zit of lig en als ik ga staan dat tie iets harder wordt (zelfde grote) wellicht is dit normaal, ik heb geen flauw idee.
Bij HF zitten wel andere gekke klachten die ik niet echt heb, zoals pijn.
Je hebt dan dus eigenlijk geen klachten die bij HF horen...
Je bekkenbodemspieren zouden hier ook een rol in kunnen spelen
Alleen aan de rechterkant heb ik spanning in mijn bekkenbodem, dit is ook door een therapeut uitgezocht. Maar het kan mij toch niet voorstellen dat dit invloed op de penis heeft? zitten toch geen spiertjes of iets dergelijks met elkaar verbonden?
Nou... die zitten er wel. En die zijn toch echt verbonden met de bekkenbodemspieren. De urinebuis, zenuwen en de zwellichamen kunnen allemaal worden beïnvloed door de bekkenbodemspieren
Bedankt! Wist ik niet! Zijn er nog dingen die goed zijn om te doen? Bepaalde sporten of bijvoorbeeld elke dag 20 minuutjes wandelen. Ik zit veel op mn kantoor baan.
In eider geval proberen meer te bewegen. En voor de bekenbodem zijn oefeningen die je kunt doen
De Body Mass Index (BMI) geeft uw gezondheidsrisico weer o.b.v. uw lichaamsgewicht en lengte. Vul het in en ontvang direct per mail de uitslag met het bijbehorende gezondheidsadvies