Sinds de besnijdenis 29-6-2021 heb ik alleen maar pijn. Eerst kon het niet goed genezen, door een vetschort heb ik van een probleem nog een andere probleem gemaakt. Waardoor de besnijdenis niet goed geneest. Daarvoor ben ik terug gekomen om te laten controleren. Daarvoor kreeg ik diverse medicaties om te proberen of het hielp. De wond is genezen alleen de pijn blijft.
Precies onder de eikel zit er een soort hobbeltje of een kuiltje dat is net dat hele kleine stukje dat pijnlijk is, of de huid beklemt er om zit. Het kan ook zijn dat de besnijdenisnaad of litteken daar is aangebracht precies onder de eikel. En het “gezond” stukje huid precies er onder zit. Dan is er net misschien paar millimeter te weinig ziek weefsel weggehaald. Waardoor ik dus pijn heb
Eigenlijk als je de schacht naar beneden doet zit je eigenlijk met nog in mijn ziens teveel huid.
Conclusie van het binnenblad is er net iets te weinig verwijderd, waardoor bovenstaande van toepassing is. voor het oog en gezicht is de ingreep geslaagd. Let wel voor de ingreep
Op 10 juni 2021 volgens mijn patiëntendossier: “Iom pt circumcisie. Besproken: in prinicpe onder locaal. Pt wil dit pertinent niet. Derhalve accoord onder algeheel. Dit kan wel lang duren. Complicaites: bloeding, infectie, ander gevoel/niet gewenste resultaat, eerste weken niet fraai uitziend, eerste weken geen seks. Pt accoord. Gezien habitus niet te kort gezien risico op buried penis.”
Maar er is niets besproken dat het mogelijk kan zijn door de vetschort dat de penis niet helemaal besneden kan worden, of voor een gedeelte besneden kan worden.
Pas op 25-08-2021 is mij uitgelegd dat het niet gebruikelijk is om diverse besnijdenis technieken voor te leggen aan de patiënt en een voorhuid sparende ter comfort. Ik heb echter meer comfort gehad toen ik helemaal niet besneden was. Toen is ook uitgelgd als Na mijn buikwandcorrectie of vetschortresectie is plaats genomen
Opmerkelijke dingen:
- Er is niet op 10-06-2021 niet besproken over voorhuid sparende ter comfort, en welke comfort de patiënt zou kunnen verwachten.
- Er is niet besproken op 10-06-2021 Uitleg nu re-circumcisie niet geïndiceerd, eerst wondgenezing volledig. Indien na buikwandcorrectie nog wens tot re-circumcisie dan herbeoordelen poliklinisch (mn of je peniel voldoende huid overhoudt bij erectie).
- Mij een keuze te stellen op 10-06-2021: wel of geen besnijdenis te laten uitvoeren gevolgen van vetschort zouden kunnen zijn
- Pijn bestrijding (momenteel dagelijks paracetamol tegen de pijn, de vraag is voor hoe lang is dit nodig)
Is het niet vreemd dat ik 25-08-2021 meer uitleg en informatie had gekregen die voor mij eventueel een afweging had kunnen maken om het wel of niet te keuze kunnen maken voor de ingreep op 29-06-2021. En dat dit eigenlijk op 10-06-2021 besproken had moeten worden, die keuze is mij ontnomen omdat dit niet besproken is.
Foto’s:
- Penis in erectie = zeer pijnlijk pijn gevoel een 8.
- Foto A geef ik aan boven de zijkant van mijn duim teveel binnenblad dat te kort is besneden dat ook continue pijnlijk is.
Foto B: de tekst als boven: Precies onder de eikel zit er een soort hobbeltje of een kuiltje dat is net dat hele kleine stukje dat pijnlijk is, of de huid beklemt er om zit. Het kan ook zijn dat de besnijdenisnaad of littekendaar is aangebracht precies onder de eikel. En het “gezond” stukje huid precies er onder zit. Dan is er net misschien paar millimeter te weinig ziek weefsel weggehaald. Waardoor ik dus pijn heb
-
Beleid:
- Pijnbestrijding defitinitief.
- Correctie uitvoeren paar millimeter verwijderen van het binnenblad.
- U kunt met collega van plasticus deze kwestie bespreken van de besnijdenis en dat door de vetschort de penis niet goed besneden kan worden omdat er te weinig huid is weggehaald vanwege de elastische huid voor wanneer het vetschort is verwijderd. Afspraak inplannen voor uitvoeren van vetschort resectie.
Ze hadden je wel moeten informeren over de risico/complicaties tgv van de vetschort
Inderdaad, ik vraag me nu af..... Hoe zou een uroloog dit nog goed kunnen maken. Welke oplossing heeft hij nog? Of wat zou ik hem nog meer kunnen aanreiken om tot een oplossing te komen.
Dit zul je met een chirurg moeten bespreken. Die kan kijken wat er nog mogelijk is. Soms is een reconstructie mogelijk.