Home / Erectieproblemen / Schimmel infectie penis gaat niet weg.
Overigens hiervoor nog nooit dit gehad, wel soms wat irritatie voor een paar dagen wat te fixen was met wassen en wat zalf. Ik heb sterke vermoedens dat anti schimmel zalf niet voor iedereen goed is, en vrij rap de hele huid barrière naar de klote kan helpen. Recent had ik 3 dagen canesten om vervolgens over te stappen naar flucanozol, toen was het alweer knalrood en droog. Ik denk zelf dat de anti schimmel zalf mijn eczeem heeft getriggerd....
Dat denk ik ook. En het is gewoon een slechte combinatie dat je een zeer gevoelige huid/slijmvlies hebt die je wel geregeld ergens in wil stoppen 😂
Ik denk echt dat seks en masturbatie er dus voor zorgt dat dat het herstel in de weg zit
Al meer dan 12 jaar AH?
Is besnijden dan geen optie oid? 12 jaar is wel heel lang.
Als het geen chronische aandoening is zou ik besnijden, zat goede verhalen over gelezen. Met glijmiddel lijk ik nu enigszins te kunnen functioneren. Dit allemaal sinds een flucanozol pil, ik hoop stiekem nog steeds dat het geen eczeem is....
AH, even een vraagje, komt dit nog samen met andere klachten?
Onderrug klachten, of andere ongemakken in en rondom het bekkengebied?
Ik heb vage berichten gelezen op Reddit dat het kan samenvallen (veroorzaakt?) met bekkenklachten. Roodheid kan optreden door gevoeligere zenuwuiteinden maar nogmaals vage berichten. Ik heb zelf in het verleden bekkenklachten gehad maar nooit super heftig. Een concreet verklaringsmechanisme zou fijn zijn....
Goedenavond heren,
Zelf jaren last gehad. Ik denk een 5 in totaal. Alles gedaan wat in dit forum naar voor kwam en dokter kwam altijd op het zelfde neer, smeren. Ik kreeg het uiteindelijk redelijk onder controle met gistpillen. Vanaf dat ik een irritatie voelde, pakte ik een pil. Als ik er een stuk of 4 nam, was ik er van af, meestal dus een dag of 2. Bleef dan even weg tot weer wat seks te hebben en bam, kwam het weer op.
Ik ben er nu denk ik een dik halfjaar van verlost. 0 last nog. Nu zijn er 2 elementen waar ik tegen aanleun, maar zoals de meeste bij jullie niet zeker welk nu het verschil maakt. Ik ben een 7 maanden geleden geknipt, omdat mijn vrouw redelijk veel last had van hormonen wissels met de pil. In combinatie zijn we verhuisd (6 maanden geleden). Wij kwamen uit een regio met veel kalk, merkte we aan de douche. We wonen hier nu een 6 maanden en de hoeveelheid kalk in echt in het water is echt een extreem verschil.
Geen idee welke van beide nu de oplossing was, en knippen is niet voor iedereen een optie. Maar proberen een ontkalker of met proper flessen water de penis te spoelen, kan eventueel wel de oplossing zijn.
Gr!
Jef
Dat is toch de tweede opmerking over dat water. Ik kom ook uit een omgeving met veel hard water.
Misschien toch eens experimenteren met flessen water...
Een zoekslag levert de volgende antwoorden op:
Dat is een heel logisch vermoeden. Veel mensen met een gevoelige huid of aandoeningen zoals eczeem merken dat hun huid direct reageert op "hard" water.
Kalk droogt de huid namelijk op twee manieren uit:
Barrière-verstoring: De kalkdeeltjes blijven achter op de huid en kunnen de natuurlijke vetlaag aantasten.
Zure pH-waarde: Kalk is basisch, terwijl je huid licht zuur is. Gebruik producten met een lage pH-waarde (vaak aangeduid als 'pH-huidneutraal') om de balans te herstellen.
Supermarkt water blijkt ook vaak nog kalk te bevatten. Spa blauw echt bijna niet.
Dure grap dan maar een weekje experimenteren is wel de moeite waard. Ik ga dat gewoon even doen. Keep you posted
Hey,
Wel zo dat het echt volledig verlost zijn ervan pas na een maand of 2 kwam na verhuisd te zijn. Dus niet echt direct.
Nooit ervoor last gehad en kwam ineens na het hebben van seks met minde geleiding. Verwacht dat er toen wat irritatie was, waardoor dit zich In combinatie met het water niet fatsoenlijk kon herstellen.
Ik zou tijdens het experiment zeker gistpillen bijnemen. 1 in de ochtend en 1 in de avond, gaat het proces denk ik wat versnellen.
Je kan ook een ontharder direct op je douche kop zetten, moet wel af en toe is vervangen worden.
Gr
Ik douche al jaren in dezelfde omgeving, denk niet dat het bij mij daaraan ligt. Week geleden 2e flucanozol pil meegenomen, irritatie niet tot nauwelijks zichtbaar nog. Irritant gevoel nog wel maar valt wel op alleen wanneer ik er op let of wanneer ik stress heb. Ik kan er sex mee hebben en mee slapen. Ik probeer een balans te vinden tussen accepteren en een oplossing vinden, net als de meesten van jullie denk ik. Voor de zekerheid 2 keer per week hormoonzalf, probeer nu langzaam basis zalf wat af te bouwen. Hopelijk blijft het de komende tijd stabiel. Ik gooi het op een combi van stress, hyperfocus, aanleg en verminderde weerstand.
Zou top zijn als je zo van je klachten af komt Arie.
Mijn klachten zijn tot het minimum ook. Maar nooit helemaal weg. Dus ik ben nu met spa blauw aan het testen. Na het douchen en schoonmaken naspoelen met spa blauw. Baadt het niet...
@jef, welke gistpillen hebben we het dan over?
Nou ik sluit me ook aan bij de groep.
Na onveilig oraal met een vriendin ook dezelfde klachten.
Enorm rode pijnlijke plek op de eikel. Dit kwam eigenlijk na een paar dagen van het contact opzetten met 3 plekjes die zich uitbreiden. Hierop naar de huisarts geweest die gaf mij Valaciclivir tabletten voor een week met Fungoral creme.
Hielp niets, hierop doorverwijzing naar Huidarts gevraagd, die gaf voor 2 a 3 weken Fluticasonpropionaat Xiromed 0,5mg 2 x daags. Dit hielp mooi en het was bijna weg, hierop adviseerde dezelfde Huisarts Elidel (hoemoonzalf)maar hierdoor kwam het zwaar vervelende probleem weer terug. Hierop schreef deze zelfde Huidarts Tactolimus Accord 0,3mg voor 1 x daags. Dit hielp ook niet, en het probleem weer verergert!
Soa en urineonderzoek leveren niets op! Maar mijn hele leven staat nu al maanden op zijn kop.
Ik las het stukje over de probiotica en gist, wie kan mij daar wat meer info over geven.
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!