Home / Erectieproblemen / Schimmel infectie penis gaat niet weg.
Hoi allemaal, ik zit al een tijdje mee te lezen en ervaar een soortgelijk probleem.
Twee jaar geleden zijn er een drietal wondjes plotseling ontstaan aan het binnenblad van mijn voorhuid. Ondanks dat ik een vaste bedpartner heb, maar even een SOA-test gedaan en dat was negatief. Ik loop hier inmiddels al twee jaar mee, de wondjes zijn wel genezen maar op deze plekken zijn nog steeds rode vlekken aanwezig. Dit varieert per hoe rood het is. Na de eerste keer een Flucanozol tablet gebruikt te hebben was het weg, dus ik was blij! Echter kwam het na drie weken terug en is niet meer weggegaan. Vooral de eerste vlek is enorm rood, maar het gekke is dat als ik mijn huid daar voorzichtig strak trek, er helemaal niets lijkt te zitten.. als de huid 'los' zit dan is het vuurrood. Het is vooral vreemd dat het er niet lijkt te zitten als de huid onder spanning staat. Ik ben al langs een dermatoloog geweest, en in april heb ik bij een andere dermatoloog een afspraak.
Wat ik al heb geprobeerd: flucanozal 5 pillen totaal, terbafine 3 maanden, disprosone, betnelan en cetomacrogolzalf.
Ben echt ten einde raad.. lees hier dingen over probotica en appelazijn wat zou moeten werken op zowel schimmel als eczeem (mijn vermoeden, want dit heb ik ook op mijn hoofdhuid). Teveel op Google zitten brengt me weer bij hele andere enge dingen.. mocht iemand nog tips hebben voor mijn situatie sta ik daarvoor open. Ik heb foto's bijgevoegd. Vervelend dat we met z'n allen in zo'n vervelende situatie zitten. De artsen die ik heb gesproken nemen het ook niet allemaal even serieus 'het komt wel goed, even smeren en klaar.....'
Vreemde is ook, soms echt est weken heel rustig. Dan ineens weer witte aanslag op de eikel. Terwijl er geen candida was vastgesteld.
Andere keer is opeen de voorhuid weer erg rood en aangedaan.
Andere keer weer rode plekken op de eikel.
Steeds weer net wat andere symptomen die ma verloop van tijd wegzakken en op iets andere manier weer terugkomen.
Herkennen jullie dit?
Filip, heb je nog een update voor ons?
29 jarige, ik herken dit volledig. Ik had toch weer gesmeerd, 4 weken 2 maal daags daarna een week 1 maal daags. Alles weer helemaal top.
Na 5 dagen weer brandend gevoel, witte aanslag en alles weer helemaal rood.
Ik vraag me continue af of er weer candida terug is of dat het slijmvlies door het smeren aangedaan is en moet herstellen. En dat het een soort vervelproces is. Dus maar weer een tijdje alleen met water schoonspoelen en bekijken.
Ik let al jaren op mn voeding. Geen suiker. Matig met koolhydraten. Candida support supplementen, goede bacteriën en goede gister innemen als tegenhanger voor in de darmen.
Vermoeiend.... The never ending story
Dag iedereen,
Bij deze mijn (hopelijk) laatste update:
Ik heb weer enkele keren seks gehad en wat mij betreft is mijn penis weer volledig genezen. Ik kan niets opmerken buiten dat hij soms nog wat rood ziet nadat we het 2-3 keer achter elkaar doen. Ik blijf wel de probiotica slikken en ga vanaf maart minderen naar 1x daags i.p.v. 2.
Bij deze, na 5 jaren gesukkeld te hebben, van de ene na de andere infectie ben ik er dan toch vanaf geraakt. Ik hoop uiteraard dat het niet tijdelijk is maar voor de rest van mijn leven. Ik wens jullie allemaal nog veel succes toe en heel veel goeie moed. Wie weet blijf ik soms meelezen en ik hoop jullie ooit na langere tijd nog een bevestiging te geven van nog altijd candida-vrij te zijn. Ik weet alleen niet of ik hieraan ga denken.
Spoedige genezing aan iedereen!
Voor S, als je bij Reddit "ballanitis" in tikt kom je veel genezings succes verhalen tegen. En de rode lijn (grappig) die ik daaruit opmaak is toch steeds dat de huid na het smeren van van alles en nog wat verstoord is. Er moet gewoon weer een gezonde balans komen van bacteriën en die komt er niet als je steeds alles blijft verstoren met eindeloos smeren.
En Filip! Heel blij voor je! Hoop dat vele van ons je achterna gaan!
Bij mijn is het vreemde, wanneer ik de voorhuid naar achter draag, geen problemen hebt, maar zodra ik hem eroverheen schuif, mijn voorhuis weer heel droog wordt binnen en dag? Dus durf het niet meer over de eikel heen te dragen.
Ik ben ook al 5 jaar met mijn maatje bezig.
Rode uitslag aan 1 kant van de eikel wat niet weg gaat.
De ene keer is het erger rood dan de andere keer.
Van alles al geprobeerd ( behalve op zijn kop gaan staan)
Nu bij 2 dermatologen geweest en zeggen allebei, dat het Balanitus van Zoon is.
Dus weer andere cremes mee gekregen, die waarschijnlijk mijn maatje volledig afbranden. ( kijk er niet naar uit)
Mocht dit niet werken, dan komt de finale klap. Een biopt.
Kortom het is een drama.
Gr, John
Blijf erbij dat het ook intern met je te maken heeft.
Ik heb bijvoorbeeld meer last als ik gluten eet. Weken van glutenvrij eten heb ik echt veeeel minder tot geen last.
een biopt is niet klinkt erger dan dat het daadwerkelijk is heb er geen last van gehad.
Ik heb gewacht tot ik zeker was van mn zaak maar vooralsnog heb ik (voor mij) de oplossing gevonden.
Zoals ik al eerder zei had ik het idee dat na het stoppen met smeren van anti schimmel crème de klachten die dan "terug" komen geen schimmel klachten zijn maar een eikel die zijn huid barrière kwijt is.
Ik heb in feb voor het laatst gesmeerd met anti schimmel crème, puur voor de zekerheid, en toen direct daarna s'ochtend en s'avonds na het voorzichtig schoonmaken met koud water een dun laagje herstellende crème gesmeerd. Dit betreft: lipikar baume ap+m van het merk La Roche-posay. Dit is een voedende crème speciaal voor het herstellen van de huid barrière.
De eerste weken bleef het droog en rood. Van die bekende rode bultjes. Gevalletje trust the proces. Ik denk na een week of 4 werd het steeds beter en beter. Inmiddels smeer ik het nog sporadisch. Sowieso na de seks. Seks overigens met condoom om uit te sluiten dat het daar niet mis gaat.
Na jaren en jaren van op en af gezeik kijk ik nu weer omlaag naar een frisse gezonde vriend.
ik ben geen expert of dokter maar bij mij heeft dit gewerkt.
Doe er je voordeel mee!
Hey heren, toen ik in 2023 last kreeg van de klachten die jullie omschrijven heb ik dit forum ontdekt.
Vervelend om te zien dat best wat mannen sukkelen met deze issue. Elke man zou moeten kunnen genieten van zijn jongeheer, dit geeft alleen maar stress en ongemak.
Had mij voorgenomen om het hier te delen mocht ik een oplossing vinden. Nu ik ruim een halfjaar geen klachten meer heb kan ik denk ik zeggen dat ik iets heb gevonden wat hopelijk meer van jullie kan helpen.
Wat 29 jarige zegt ben ik het volledig mee eens, vaak wordt de focus gelegd op de buitenkant terwijl ik de oplossing heb gevonden in iets wat werkt van binnenuit.
Crèmes en azijn deden een beetje maar het verhielp de problemen niet blijvend. Sinds ik vitaminepillen gebruik is alles anders.
De reden dat ik begon met vitaminepillen had niet eens met mijn eikel te maken, ik had wat andere kwaaltjes waaronder pijn in mijn onderrug. Online kwam ik een video tegen waarin iemand uitlegde welke symptomen je kunt ervaren als je niet genoeg van bepaalde vitaminen binnenkrijgt. Omdat ik een aantal symptomen herkende dacht ik, laat ik dit proberen.
Eerst begon ik met D3, Magnesium Bisglycinaat en Zink. Na een week merkte ik al dat de klachten verminderden, ook op mijn eikel.
Nu gebruik ik al een hele tijd visolie Omega 3, Multi A t/m Z en Probiotica en dit is voor mij een gouden cocktail. Ik smeer nergens mee en ik heb nergens last van.
Misschien zijn er heren die dit al hebben geprobeerd en heeft dit niet gewerkt, dat zou ik heel vervelend vinden want ik weet hoe frustrerend deze klachten zijn. Maar ik hoop dat het ook een oplossing kan bieden voor andere heren.
Voeding is ook belangrijk, veel water drinken, een beetje letten op je alcohol inname en niet te veel suiker kan helpen.
Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben!
Mijn laatste update aangaan de de infectie is wellicht out of de box, maar ik had de laatste 2 jaar zo een beetje elke maand een schimmelinfectie. Elke keer van alles smeren en dat hielp wel, echter kwam het steeds terug. Omdat een besnijdenis ook een oplossing is, ben ik mijn voorhuid naar achter gaan dragen en altijd na de sex de jongeheer wassen. Dit ging maanden goed, en had geen last. Toen het wel terugkwam 5 maand geleden besloten niks te doen, niks smeren, enkel 2 á 3 x spoelen met water, en voorhuid naar achteren. Toen was het binnen enkele dagen genezen. Inmiddels draag ik mijn voorhuid weer gewoon naar voren, behalve na de sex niet een tijdje. Ik heb geen last meer(tot nu toe) en zelf de littekens zijn weg uit de voorhuid. Wellicht kan dit anderen ook helpen? Niks smeren, ik heb dat ook al op andere forum gelezen. Jouw lichaam moet zelf aan het werk. Ik let niet op mijn voeding en drink gewoon alcohol.
Hallo,
Ik kamp hier met dezelfde problemen als velen. Losse huidschilvers op de eikel, scheurtjes in de eikel en soms lijkt mijn eikel wel compleet uitgedroogd. Ook blijft de voorhuid soms een beetje nauw zitten.
Ik heb 3 weken lang daktarin gesmeerd (huisarts advies) en mag je raden…. Hielp niet.
Heeft iemand enige idee wat ik nog kan proberen? Of wat het probleem is? Neem aan dat het nu geen schimmelinfectie meer is. Heb het al een jaar..
Toevoeging:
Zoals mensen wel zouden begrijpen geeft dit ook veel stress.
Elke dag wordt je er wel mee geconfronteerd. Kan misschien stress het ook verergeren vraag ik me af?
Moderator: Peter (huisarts)
Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!